کانون تراز انقلاب، پیشرو در بصیرت افزایی و نیروسازی برای نظام است

حجت الاسلام مختاری گفت: کانون فرهنگی هنری تراز انقلاب به نیروسازی برای نظام می پردازد و با افزایش بصیرت و معرفت در بین اعضای کانون مساجد از کوچکترین شبهه دشمن غفلت نمی کند.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ کانون های مساجد با فعال شدن در کنار مساجد و استفاده از توان همه جانبه، با بهره گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر؛ بهترین جایگاه برای گفتمان سازی انقلاب، مقابله با توطئه های دشمنان، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم است که کارهای اثرگذار فراوانی انجام داده اند.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همواره باتوجه به بضاعت های اندک مالی و تجهیزاتی و کمبودهای مختلف به‌عنوان یک‌نهاد مردمی در متن جامعه حضوری پر رنگ و فعال داشته‌ و دارد و کارهای اثرگذار فراوانی در راستای نهادینه کردن ارزش های دینی و اسلامی اجرایی کرده است.

 

بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹مهرماه سال ۹۱​ در جمع روحانیون خراسان شمالی در رابطه با کانون‌های مساجد که فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را فراموش نکنید.» بیانگر اهمیت این پایگاههای مردمی است.

 

به همین بهانه با حجت الاسلام هادی مختاری ولاشدی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گل چال سر نکا به گفت و گو نشستیم.

 

* کانون های مساجد چقدر نزدیک شده‌اند به آن چیزی که رهبر معظم انقلاب از این پایگاه‌ها  توقع دارد؟

باتوجه به فرمایشات رهبری در راستای تقویت کانون ها، این همان حضور فعال و پر شور و شعور نوجوانان و جوانان در مساجد است که می توان گفت شاید تنها 10 درصد از کانون ها در این بخش موفق بوده اند.

 

* برنامه کانون‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری در گذشته، حال و آینده چه بوده، هست و خواهد بود؟

بسیار ضعیف عمل شد و البته این مساله، نتیجه حضور مدیران ضعیف و آموزش ندیده در کانون ها، آشنا نبودن با سیستم و امکانات، بودجه کم کانون مساجد است که باید برای افزایش توانمندسازی و افزایش امکانات و تجهیزات تلاش شود؛ چرا که نمی توان تنها با یک گوشی ساده همه فعال هارا به درستی انجام داد و موفق عمل کرد.

 

* فعالیت کانون‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری را چگونه ارزیابی می کنید؟

شاید فعالیت هایی توسط کانون های مساجد انجام و اجرایی شده باشد اما جهت تنوع در کار فرهنگی و هنری کانون مسجد و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های مسجد که متناسب با ماموریت های کانون مسجد است؛ باید تلاش بیشتری انجام شود و خوراک فرهنگی با استفاده از امکانات و تزریق اعتبارات مالی مناسب ارائه شود.

 

* آیا کانون‌ها توانسته‌اند به نقطه مطلوب خود برسند؟

یقینا" خیر، چون برنامه های کانون تنها در برخی دستور العمل ها خلاصه شده است در حالی که کانون های مساجد با بهره گیری از زبان هنر، زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و باید جوانانی با هویت و متعهد به اسلام و انقلاب تربیت و به جامعه تحویل داده شود.

 

* اگر نسبت به پیام رهبری غافل شویم چه اتفاقی برای کانون‌های مساجد خواهد افتاد؟

اولا در این حالت، مساجد خالی از حضور جوانان و نوجوانان می شود و مسلما" در آن صورت کانون ها برچیده می شوند و وقتی نتوان آینده ای برای کانون متصور بود؛ ماندن و ادامه دادن معقول نیست و ثانیا" برنامه های انقلاب ما با فرمایشات رهبری و در مسیر ولایت و رهبری بودن است و غفلت از پیام رهبری فنا و نابودی است.

 

* کانون فرهنگی هنری تراز چه کانونی است از نظر شما؟

کانون تراز انقلاب به نیروسازی برای انقلاب می پردازد و با افزایش بصیرت و معرفت در بین اعضای کانون از کوچکترین شبهه دشمن غفلت نمی کند و آگاهی رسانی مهمترین عنصر در این کانون های تراز انقلاب است.

کد خبر 1225294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha