نقش مهم رسانه در جهاد تبیین/ جَنگ امروز ما با دشمن، جَنگ روایت و رسانه است

استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: جنگ امروز ما با دشمن جنگ روایت، جنگ رسانه و جنگ ادراکی است و راه پیروزی بر دشمن در این جنگ، جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، استاد کمال در نشست بسیج رسانه شهرستان آران و بیدگل گفت:  امروز نقش و رسالت رسانه در بحث جهاد تبیین بسیار مهم و تعیین کننده است.

 

این استاد علوم سیاسی دانشگاه افزود: جنگ امروز ما با دشمن جنگ روایت، جنگ رسانه و جنگ ادراکی است و راه پیروزی بر دشمن در این جنگ، جهاد تبیین است.

 

کمال، در بخش دیگری از سخنانش به نقش و تاثیر رسانه در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: عصر تربیت رسانه که سومین مرحله تربیت کودک پس از خانه و مدرسه است، مهم ترین عامل تربیت انسان است.

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری دشمن در حوزه رسانه، تصریح کرد: در طول یک سال ۲۰ هزار شبهه از طریق رسانه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و اعتقادات دینی و مذهبی مطرح می شود که باید به همه آن ها پاسخ داده شود.

 

کمال با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: طی یک ماه گذشته بُعد رسانه ای اغتشاشات بر مدار احساس بود به همین دلیل اغلب، نوجوانان را درگیر کرده بود. در جنگ نرم، دشمن با یک دروغ بسیار بزرگ شروع می کند و ذهن ها را به طرف خود جلب می کند. 

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز جهان بر روی تبلیغات می چرخد و شیوه اطلاع رسانی به مخاطبان باید متفاوت و جذاب، با تولید محتوای متقن و مفید همراه با اخلاق باشد.

 

کمال خاطرنشان کرد: در حالی که زنان در عرصه های مختلف جامعه نقش های تعیین کننده ای دارند، ۵۰ درصد دانشجویان و ۳۰ درصد هیئت علمی دانشگاه های کشور را زنان تشکیل می دهند و زنان ورزشکار ایرانی در طول یک سال در رشته های مختلف به طور متوسط ۷۳۵ مدال دریافت می کنند، دشمن تصویر زنان را در ایران وارونه نشان می دهد و سیاه نمایی می کند.

کد خبر 1225310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha