کارگروه ملی اصلاح الگوی کشت با دستور رئیس جمهور ابلاغ شده است

ساداتی نژاد با بیان اینکه دولت سیزدهم با تمام ظرفیت برای رفع موانع اجرای طرح اصلاح الگوی کشت پای کار است گفت: کارگروه ملی اصلاح الگوی کشت با دستور رئیس جمهور ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ، سید«جواد ساداتی نژاد» درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره پسته در استان سمنان گفت: پسته دامغان یک محصول ارزآور است که باید به جهان معرفی شود از سوی دیگر این محصول در توسعه اقتصادی استان سمنان نقش مهم دارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی پسته را یک محصول استراتژیک برای استان سمنان  دانست وافزود: افزایش سطح تولید پسته دامغان مورد تاکید است.

 

 وی افزود: پسته دامغان از حیث عملکرد رتبه نخست را در کشور دارد که این شاخصه ممتازی است که برای ما در وزارت جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و این امر نتیجه تلاش و سخت کوشی باغداران در استان سمنان در بحث نوسازی باغات، تغذیه درست و افزایش بهره‌وری است که امیدواریم با حمایت‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه شاهد رشد بیشتر و ترویج آن به سایر استان‌ها باشیم.

 

ساداتی نژادتصریح کرد: الگوی کشت موضوعی است که شاید سابقه ۵۰ ساله در کشور دارد و با سختی‌هایی در اجرا تا به امروز مواجه بوده است و بر اساس قانون، دولت سیزدهم پای ابلاغ این طرح ایستاده است و تلاش می‌کند موانع اجرای الگوی کشت را در کشور برطرف کند.

 

وزیر جهادکشاورزی با تأکید براینکه اعمال عوارض صادرات از دیگر رویکردهای دولت برای افزایش کشت محصولات راهبردی و کم‌آب‌بر و کاهش محصولات آب‌بر به منظور پیشبرد طرح اصلاح الگوی کشت است ادامه داد: دولت سیزدهم با تمام ظرفیت برای رفع موانع اجرای طرح اصلاح الگوی کشت پای کار است و به منظور برنامه‌ریزی برای تحقق این راهبرد مهم در کشاورزی، کارگروه ملی اصلاح الگوی کشت با دستور رئیس جمهور ابلاغ شده است.

 

وی بیان کرد: این الزامات را با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده در سطح کارگروه ملی الگوی کشت با دستور رئیس‌جمهور ابلاغ شد و با حضور معاون اول رئیس جمهور و حضور دستگاه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

 

ساداتی نژاد با بیان اینکه استانداران در استان‌ها رئیس کارگروه استانی الگوی کشت هستند تا هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی را برقرار کنند و بتوانیم این بار الگوی کشت را در کشور بر این اساس عملیاتی کنیم اضافه کرد: تمام کمک‌های فنی اعتباری وزارت جهاد کشاورزی بر اساس الگوی کشت جاری و در استان‌های مختلف کشور اعمال می‌شود.

 

وزیر جهادکشاورزی  ابراز داشت: با موافقتی که در شورای عالی انجام شد یارانه بخشودگی آب‌بها و برق‌بها با هم روی الگوی کشت اعمال می‌شود و تلاش ما بر این است که عوارض صادرات را برای کاهش تولید محصولات آب بر و افزایش محصولات استراتژیک که دستور مقام معظم رهبری نیز هست را در الگوی کشت عملیاتی کنیم که به همه استان‌ها ابلاغ شده و برنامه اقدام را از هفته آینده  در تک تک استان‌ها اجرا خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۱۴۰۲، ردیف بودجه‌ای برای اجرای الزامات اصلاح الگوی کشت در نظر گرفته می‌شود اظهارداشت: مذاکرات با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون کشاورزی برای تعریف ردیف بودجه برای اجرای الزامات اصلاح الگوی کشت انجام شده است.

کد خبر 1225317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha