نقشه دشمنان نقش بر آب است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه آگاهی از توطئه‌ها و روش‌‎های دشمن امری لازم و ضروری است، گفت: نقشه دشمنان نقش بر آب است و روزی را می‌بینیم که دشمنان به دست و پای ما خواهند افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان بر ضرورت آگاهی و هوشیاری در برابر اخباری که از سوی رسانه‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود، تاکید کرد و افزود: فتنه‌ها و آشوب‌های اخیر این موضوع را نشان داد و اثبات کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه آگاهی از توطئه‌ها و روش‌‎های دشمن امری لازم و ضروری است، تصریح‌کرد: این اولین بار نبود و آخرین بار هم نخواهد بود و در آینده با توطئه‌های پیچیده و سخت‌تری مواجه می‌شویم و باید در برابر توطئه‌های دشمنان آگاه باشیم.

 

وی به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مردم به ویژه مردم خوب بندر آستارا در کنار زحمات نیروهای نظامی و انتظامی اجازه ندادند که دشمن از شرایط سوء استفاده کند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا به دنبال سلطه خود در دنیا هستند، ادامه داد: برای آنان ایران یا کشوری دیگر در آفریقا و آمریکای جنوبی فرقی ندارد؛ حتی به مسلمان بودن یا نبودن آنها کاری ندارند و اگر از نظر اقتصادی و سیاسی با آنها همسو نباشند و منافعشان تامین نشود، دست به این کارها می‌زنند.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه در اغتشاشات اخیر چندین بار اشتباه خبرنگاران و مزدوران دشمنان را شاهد بودیم که نه تنها همان روز بلکه برای روزهای آتی هم برنامه داشتند و خوراک خبری تهیه می‌کردند، اضافه‌کرد: آنها جنایت‌ها و کارهای خود را نمی‌گفتند اما از هر موضوعی برای بدبین کردن مردم استفاده کردند و اینجاست که نقش سواد رسانه‌ای آشکار می‌شود و ما به عنوان مخاطب در برخورد اول باید بتوانیم تشخیص دهیم که خبری حقیقت دارد یا خیر.

 

وی با اشاره به اینکه ورزشکار و هنرمندی که افتخار ملی است و همه به آنها افتخار می‌کنند، در این موقعیت به جای آرام کردن جامعه هر روز خبری پخش می‌کند و این آتش را شعله‌ورتر می‌کند در حالی که همین آتش زدن‌ها و شیشه شکستن‌ها، آموزش و کسب و کار مردم را مختل کرده است، افزود: از این رو باید دقت داشته باشیم در مواجهه  با اخبار با تکیه بر سواد رسانه‌ای درست تشخیص دهیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: نقشه دشمنان نقش بر آب است و چنان که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، ما در مسیر موفقیت حرکت می‌کنیم، اگرچه مشکلات فراوان است اما به همه آنها فائق می‌شویم و روزی را می‌بینیم که دشمنان به دست و پای ما خواهند افتاد.

 

امام جمعه بندر آستارا به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم در ۲۳ ربیع الاول اشاره کرد و بیان داشت: وجود پربرکت این بانوی بزرگوار آن خطه را که شورزاری بیش نبود، به پایگاه شیعه، مرجعیت و انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

 

 

کد خبر 1225318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha