صادرات به کشورهای همسایه افزایش یابد

حجت الاسلام غبیشاوی خواستار افزایش صادرات به کشورهای همسایه شد و گفت: صادرات زمینه رونق اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه (۲۹ مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مراکز فرهنگی و آموزشی وظیفه سنگینی در قبال آموزش نوجوانان و جوانان دارند اظهار کرد: این مراکز روزانه ۶ ساعت نوجوانان و جوانان را در اختیار دارند که باید به درستی توسط معلمان و مربیان توجیه شوند، البته نباید نقش خانواده را در این زمینه فراموش کرد چراکه خانواده‌ها می بایست کاری کنند تا فرزندشان مسائل را به طور شفاف ببیند و تحلیل کند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به وجود اقتدار و امنیت در کشور افزود: مردم به دنبال زندگی عادی هستند اما در فتنه اخیر تعداد بسیار کمی با تبدیل شدن به سرباز دشمن سعی در بر هم زدن آرامش ملت داشتند.

 

وی با بیان اینکه در نظام مقتدر ایران اسلامی امنیت برای همه مهم است و حاکمیت در این زمینه با کسی تسامح ندارد تصریح کرد: دشمنان از طریق جنگ شناختی و با برنامه ریزی حساب شده به این فتنه اخیر در کشور ورود و آن را از طریق فضای مجازی آغاز کرد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی جنگ شناختی را به معنای حق را باطل و باطل را حق جلوه دادن خواند و ابراز کرد: این حربه و سلاح دشمن در فتنه اخیر کشور بود که با بصیرت امت ایران اسلامی چشم فتنه اخیر آنها کور و باز هم نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

 

وی همچنین لا تبریک فرارسیدن روز صادرات، خاطر نشان کرد: چیزی که سبب می‌شود اقتصاد یک کشور رونق داشته باشد و پیشرفت کند واردات به تنهایی نیست بلکه صادرات هم باید باشد؛ بنابراین تا حد ممکن باید صادرات کشور تقویت و بیشتر شود و آن صادرات غیرنفتی است.

 

امام جمعه آبادان اضافه کرد: روز گذشته شاهد آغاز به کار سه مزرعه پژوهشی پرورش ماهی در آبادان بودیم، البته توسعه مزارع آبزیان در شهر‌های آبادان و خرمشهر در دستور کار قرار گرفته اما باید صادرات شیلات به کشور‌های همسایه مثل عراق را تسهیل و تسریع کرد تا منجر به توسعه اقتصادی و پایین آمدن نرخ بیکاری در آبادان شود.

 

وی خواستار افزایش صادرات به کشورهای همسایه شد و بیان کرد: صادرات زمینه رونق اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد داشت و دولت انقلابی توانسته در زمینه صادرات رشد چشمگیری نسبت به دولت قبلی داشته باشد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی بازار کشور عراق را بهترین فرصت برای صادرات دانست و یاد آور شد: هر چند صادرات به این کشور کاهش یافته اما باید زمینه برای افزایش آن فراهم شود.

 

کد خبر 1225345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha