فریب خوردن برخی جوانان در فتنه اخیر  به دلیل بی توجهی در زمینه «جهاد تبیین» است

حجت الاسلام حجازی فریب خوردن برخی جوانان در فتنه اخیر را به دلیل بی توجهی در زمینه «جهاد تبیین» دانست و افزود: هرچند در بحث «جهاد تبیین» باید حقایق را برای نوجوان و جوانان بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید امین الله حجازی» ظهر امروز (۲۹ مهر ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته، گفت: اگر بنای مملکتی بر عنوان دین باشد باید سازو کارش را نیز آماده کند و یکی از این ساز و کارها حفظ اسرار دل مردم است. یعنی اینکه مردم اسراری دارند که می خواهند فقط خداوند و نماینده خداوند بر روی زمین بداند، اما دشمن می خواهد که تمام انسان ها برده باشند و نمی تواند این موضوع را تحمل کند.

 

امام جمعه گچساران افزود: مقام معظم رهبری اخیرا دیدارهایی داشتند که یکی از دیدارها با بزرگان کشورهای اسلامی بود و توصیه فرمودند که «مشکل اصلی امت های اسلامی نیز عدم اتحاد است»، این همه آیه قرآن و روایات برای اتحاد و انسجام مسلمین آمده، اما گاهی اوقات تنها به یک جشنی اکتفا می کنند که بی تاثیر است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بازهم فرمودند« آن چیزی که بسیار مهم بوده این است که به واسطه این جشن، رنج و گرفتاری های مسلمین مورد مطالعه قرار بگیرد، بررسی شود و مشکلات عالم اسلام را مرتفع کنند»، بنابراین رنج های کنونی در عالم اسلام به دلیل عدم اتحاد است، چرا که استکبار اسلام و مسلمین را هدف قرار داده است.

 

حجت الاسلام حجازی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشورمان هم خطاب به مسئولین فرمودند «نخبگان باید تقویت و حمایت شوند» و امروز وضعیتی را شاهد هستیم که دشمن مستاصل شده و در مقابل اقتدار ایران اسلامی ناتوان شده است، هرچند دشمن هر لحظه فتنه انگیزی می کند.

 

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: فرزند و جوان ایرانی باید به خودش افتخار کند و امروز دشمن از روی ضعف و ناتوانی به طور مداوم فتنه انگیزی می کند، دشمن از ایران قوی واهمه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید، یک نهضت الهی بر محور قرآن بنا شد و حکومت بر همین مبنا بنا شد.

 

حجت الاسلام حجازی بحث انسان سازی و فراهم نمودن زمینه رشد اخلاقی و معنوی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم به عنوان یک سرمایه و پس انداز به شمار می رود، اما انتظار از دولت، مجلس و مسئولین هم این است که با مطالعه، این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.

 

امام جمعه گچساران ادامه داد: امام علی علیه السلام فرمود «از فتنه نترسید، چرا که علامت ناتوانی و ضعف دشمن است»، امروز دشمن در حال غرق شدن بوده و لازم است که مومنین در مقابل فتنه های دشمن هم هوشیار باشند.

 

وی یادآور شد: اتحادیه اروپا مدعی بود که ایران پهپاد به روسیه داده و این یعنی قطب شرق عالم محتاج سلاح های ایران است، پس دشمنان ترسیده اند، هرچند نماینده ایران در سازمان ملل بیان کردند که سلاح به جایی نداده ایم.

 

حجت الاسلام حجازی فریب خوردن برخی جوانان در فتنه اخیر را به دلیل بی توجهی در زمینه «جهاد تبیین» دانست و افزود: هرچند در بحث «جهاد تبیین» باید حقایق را برای نوجوان و جوانان بازگو کنیم، چرا که دشمن دروغ سازی، دروغ پردازی و شایعه سازی می کند.

 

امام جمعه گچساران ضمن تقدیر و تشکر ویژه از نیروهای مسلح کشورمان، گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور بوده و تضعیف این نیرو، برنامه دشمن است.

کد خبر 1225348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha