اقتصاد فرهنگ پیشران حرکت خراسان جنوبی قرار گیرد

امامی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ پیشران حرکت خراسان جنوبی قرار گیرد، گفت: این استان در خصوص تولید صنایع فرهنگی برای پشتیبانی خراسان و کشور همسایه ورود کند و این می تواند محور اقتصاد سبز برای این استان کویری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید مجید امامی صبح امروز(۳۰ مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: وقتی در مورد خراسان جنوبی صحبت می کنیم همچنان رایحه معنوی و عطر زیارت همراه ما است و این سرمایه معنوی بزرگ استان را نمی توان به هیچ تقسیمی کنار گذاشت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در راستای پیگیری احیای منویات و حرکت شتاب بخش فرهنگی جامعه به سمت تمدن نوین اسلامی و همراه شدن با تغییرات نسلی و همتراز کردن این تغییرات با اصالت ها و اهداف بزرگ الهی در جامعه یک پارلمان و مرکز فرهنگی راهبردی لازم است و این وقتی اهمیتش زیاد می شود که بخشی از تعابیر و گفتمان های سیاست گذاری زمان آن سپری شده است.

 

وی ادامه داد: گفتمان مفید برای سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی در کشور در شرایطی قرار گرفتیم که خانواده است و دلیل ندارد مجدد دستگاهی را برای ساماندهی امور خانواده تشکیل دهیم.

 

امامی با بیان اینکه نظام فرهنگی خانواده متولی تحول و بحران ها و نجات امر خانواده است، تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان می توان با ضمانت اجرایی استاندار هم افزایی کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه در شرایطی قرار گرفتیم که گفتمان فردگرایانه و ناظر به رفتار کفایت از گفتگو  و تعقل در جامعه ندارد، عنوان کرد: اگر نجات خانواده و صیانت از حریم اجتماعی و جنسی خانواده را برای اولیای مدارس و دانشگاه، اصحاب رسانه و البته خانواده ها مسئله کردیم آیا از آن ظرفیت بیش از ۷۵ درصدی تمایل و رأی قاطع مردم به حجاب و حیا در یک زندگی روزمره بهره مند نمی شویم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید از گفتمان خانواده که امروز به گفتمان محوری در نظام فرهنگی کشور تبدیل می شود حرکت را مجدد آغاز کنیم، افزود: ما بدون اینکه دستگاهی به دستگاه های عریض و طویل موجود اضافه کنیم هم افزا در این پارلمان فرهنگی می توانیم گفتمان برنامه ریزی را تغییر دهیم.

 

امامی پیشنهاد داد به اولویت های استان خراسان جنوبی پرداخته شود و در حوزه سرمایه اجتماعی اولویت قاطع که در برنامه تحولی دولت هم آمده است رویدادها مشارکت آفرین و نشاط آفرین است و بهره مندی از ظرفیت های زیست بوم های مختلف در کشور نشاط را به جامعه ما بازمی گرداند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: گردشگری معنوی، ورزش، ادبیات و ... همه مسیر های تقویت نشاط اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به حوزه زیست عفیفانه اشاره کرد و گفت: با گفتمان خانواده‌، حیا و زیست عفیفانه معتقدیم که می شود این نارسایی نظام فرهنگی را که نمایندگی می کند از بخش دیگری از چالش ها در حوزه فرهنگی جسم و جنسیتی در جامعه جبران کرد.

 

امامی افزود: باید تجدیدنظر کنیم در نسبت جدی که زنان جامعه ما در حرکت کلی فرهنگی جامعه دارند و این جایگاه و هویت را برای خودمان حل کنیم تا رقیب نخواهد به اسم جنبش زنان تحول آفرینی منفی و ناامن سازی فرهنگی در کشور  انجام دهد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت توجه به عرصه صنایع فرهنگی در سبک زندگی، پیشنهاد داد: خراسان جنوبی در خصوص تولید صنایع فرهنگی برای پشتیبانی خراسان و کشور همسایه ورود کند و این می تواند محور اقتصاد سبز برای این استان کویری باشد.

 

وی در ادامه این پیشنهاد عنوان کرد: اقتصاد فرهنگ پیشران حرکت استان خراسان جنوبی قرار گیرد.

 

امامی با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی با ابلاغ استاندار و فرمانداران در حکم قانون و حضور اعضا در جلسه شورا الزامی است، گفت: برای مسئله پیوست فرهنگی تصمیم جدی در شورای هماهنگی اجتماعی دولت گرفته شده است و راهکارها را تسهیل کردیم و باقی آن به برنامه توسعه هفتم بازمی گردد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی بخشی از این ولنگاری در حوزه پالایش یا نظارت باید درمان شود، افزود: بسته تشویقی بسیار خوبی برای کسب و کارهایی که به ظرفیت های فضای مجازی داخلی بیایند درنظر گرفته شده است.

 

وی متذکر شد: البته دو پیام رسان خارجی که پهنای باند آنان مسدود شده زمینه ای را برای استفاده از فیلترشکن فراهم کردند و این اصلا مطلوب نیست و این تحمیل شرایط امنیتی است بر فرهنگ؛ یعنی اینجا باز فرهنگ و تربیت قربانی شد و به نظر می آید با بازگشایی این پیام رسان ها و مهلت دادن به مردم و خانواده ها برای انتخاب یک شبکه اجتماعی کارآمد دیگر به دلیل عدم پذیرش شروط کشور توسط این شبکه های اجتماعی یک مقداری توجیه پذیرتر این است که این بسته مشوق ها برای کسب و کارها هدایت شود.

 

امامی در پایان خاطر نشان کرد: خانه، خانواده، مسجد و محله تنها مسیر نجات نظام فرهنگی کشور است و دستگاه ها و اعتبارات محدود قطره چکانی فقط بسترساز و تنظیم‌گر حیات فرهنگی مردم هستند و فعالان فرهنگی را باید تقویت کنیم و مسجد را با محوریت امام هوشمند و مسلط به تحولات نسلی به قلب فرهنگی محله و شهر تبدیل کنیم.

 


 

کد خبر 1225449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha