پنجم اردیبهشت  به عنوان روز طبس ثبت تاریخ ملی شود

حجت الاسلام محمدی گفت: پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به عنوان روز طبس ثبت تاریخ ملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی صبح امروز شنبه (۳۰ مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: فرهنگی که در اسلام و قرآن و روایت است مثل هوایی ترسیم شده که چه بخواهیم و نخواهیم استنشاق می کنیم.

 

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه امروز فضای کشور به خاطر سیاست های غلط برخی از دولت ها و مسئولان به این سمت رفته است که اذیت و آزار آن را جامعه دینی می برند و شاهد فرهنگ ولنگاری در سطح کشور هستیم، افزود: موضوع فرهنگ در واقع یک قصه پرغصه است و با تأکیدهای رهبر معظم انقلاب باید به پیوست های فرهنگی توجه خاصی شود.

 

وی ادامه داد: توسعه نباید خلاف موازین دینی و فرهنگی باشد بلکه رشد و توسعه اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه زیربنای اساسی‌تری باید برای موضوع فرهنگ و شورای فرهنگی عمومی مدنظر باشد، تصریح کرد: با همه خوبی ها و امتیازهایی که این شورا در استان ها داشته است اما یک خانه تکانی نیاز است چون بین عوامل فرهنگ‌ساز در جامعه انسجامی نیست یا مورد توجه قرار نگرفته است.

 

امام جمعه طبس افزود: امروز معلمان، اساتید دانشگاه، رسانه های و به ویژه فضای مجازی در موضوع فرهنگ تاثیرگذار هستند اما در یک دهه یا چند اخیر موضوع گزینش در استخدام افراد رها شده و نتیجه بی‌توجهی این می شود که این افراد تاثیرگذار در سر کلاس درس یا خارج از محیط اداره رفتار و کردار متفاوتی دارند.

 

وی متذکر شد: در صدا و سیما با بودجه نظام اسلامی افرادی را پرورش دادیم اما امروز از آشوب گران و ضدانقلاب به صورت علنی حمایت می کنند.

 

با تأکید بر اینکه پیوست فرهنگی در همه مقوله ها امری حساس و لازم است، در ادامه گفت: امروز هفت ماه از سال ۱۴۰۱ می گذرد اما هنوز بودجه فرهنگی وصول نشده است هر چند خیلی مواقع همت و مدیریت لازم است اما باید حداقل های بودجه ای در مباحث فرهنگی مدنظر باشد.

 

امام جمعه طبس بر پرهیز از موازی کاری در دستگاه های متولی در حوزه فرهنگ تأکید کرد و ضمن اشاره به مسائل فرهنگی این شهرستان درخواست کرد پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی امریکا در صحرای طبس به عنوان روز طبس ثبت تاریخ ملی شود.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس زیر مجموعه آستان قدس رضوی است و مردم انتظار دارند طبس به عنوان چهارمین شهر زیارتی کشور تعیین و تصویب شود.

 

 

کد خبر 1225454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha