بهره مندی  بیش از ۴۶ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد استان

مومنی گفت: بیش از ۴۶ هزار و ۲۳۶ خانوار از خدمات و حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.

مجید مومنی در گفتگو باخبرگزاری شبستان  از استان مرکزی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در دستگیری از نیازمندان و محرومین گفت:مسکن یکی از مهمترین نیازهای همه افراد به ویژه مددجویان است که در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) گام های موثری را در راستای خانه دار کردن مددجویان تحت پوشش خود برمی دارد.

 

 

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه طی پنج ماهه امسال۳۶۹ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی از خدمات ودیعه و اجاره مسکن با اعتبار بیش از یک میلیاردو ۲۵ میلیون تومان بهره مند شدند، افزود: در این مدت همچنین ۴۴ خانواده زندانیان از حمایتهای ودیعه و اجاره مسکن با اعتبار بیش از ۲۶ میلیون تومان بهره مند شدند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۴۶ هزار و ۲۳۶ خانوار در قالب ۸۳ هزارو ۹۴۹ نفر از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند، ادامه داد: خدمات مختلف از جمله تهیه مسکن که مهمترین نیاز این عزیزان است در دستور کار امداد قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد:مسکن از مهمترین و گرانترین نیاز مددجویان تحت حمایت است و از برنامه‌های این نهاد مردمی تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت حمایت است.

 

اشتغال به کار ۴۷ مددجوی تحت حمایت از طریق کاریابی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه به فعالیت های امداد در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه اول سالجاری تعداد ۴۷ مورد کاریابی مددجویان تحت حمایت با بیمه طی تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی وخدمات انجام شده است.

 

مومنی با اشاره به اینکه طی پنج ماهه اول سالجاری تعداد ۴۷ مورد کاریابی مددجویان تحت حمایت با بیمه طی تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی وخدمات انجام شده است، افزود: هدف این فعالیت‌ها کمک به درآمد خانوارها و ایجاد شغل جهت بهبود رفاه خانواده های تحت حمایت است.

 

وی توانمندسازی مددجویان را از برنامه‌های محوری در کمیته امداد دانست و اضافه کرد: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

 

این مقام مسئول با اشاره به بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای کارفرمایان از سوی کمیته امداد نیز، گفت: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد است.

 

مومنی اضافه کرد: کارفرمایان متقاضی نیروی کار می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفتر کمیته امداد نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام و ضمن مشارکت در امر خیر و خداپسندانه توانمندسازی مددجویان، از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند

 

بهره مندی ۷۲۸ خانواده زندانی از حمایتهای کمیته امداد

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری هزار و ۱۷۸ فقره وام ضروری از سوی کمیته امداد استان به نیازمندان پرداخت شده است، گفت: پرداخت وام ضروری از اقدامات کمیته امداد به منظور حل مشکلات مددجویان تحت حمایت است.

 

وی اضافه کرد:  وام های پرداخت شده با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان بوده است.

 

این مقام مسئول همچنین از حمایت کمیته امداد استان مرکزی از ۸۵ مادر شیرده و کودک مبتلاء به سوء تغذیه نیز خبر داد و گفت: این حمایت ها با اجرای طرح «همسفره» توسط کمیته امداد انجام شده که نیکوکاران و خیران می‌توانند با مشارکت در این طرح خداپسندانه در راستای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

 

مومنی ادامه داد: در پنج ماهه امسال همچنین تعداد۳۶۲ بیمار صعب العلاج و نیازمند از حمایتهای درمانی کمیته امداد و تجهیزات درمانی بهره مند شدند.

کد خبر 1225473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha