لزوم حمایت از شهرک ها و نواحی صنعتی  شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با پرداخت تسهیلات و رفع موانع

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس خواستار حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی از شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با پرداخت تسهیلات و رفع موانع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بافت؛ صمدالله محمدی، شنبه(۳۰ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد؛ گفت: بزرگترین پروژه ای که در آینده می تواند نقش موثری داشته باشد پتروشیمی است که می تواند چهره اقتصادی را دگرگون کند.
 

 

 

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه نبود زیرساخت در شهرستان های مذکور را دلیلی بر عدم پیشرفت دانست و گفت: علیرغم ظرفیت های بی نظیر اما مظلوم واقع شدند و توزیع نامتوازن و ناعادلانه در منابعی که می توانست تزریق شود باعث شده امروز ۵۰ درصد جمعیت مهاجرت کنند.

 

 

وی خام فروشی در معادن و محصولات کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دومین مرکز ثقل عشایر کشور هستیم اما خام فروشی در محصولات دامی هم وجود دارد.

 

 

محمدی با بیان اینکه بیشترین ذخایر کرومیت و پرعیارترین آن؛ انبار غله؛ تولید ۳۷ درصد گردوی کشور آن هم از نوع باکیفیت آن در حالی در این سه شهرستان است که با خام فروشی مواجه هستیم؛ خواستار حمایت وزیر از شهرک ها و نواحی صنعتی در بخش پرداخت تسهیلات و رفع موانع شد.

 

 

وی بر لزوم حمایت از کارخانه فولاد به عنوان تنها کارخانه صنعتی شهرستان که چهره اقتصادی شهرستان را تغییر داده تاکید و بیان کرد: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در کارخانه فولاد کار می کنند‌.

 

 

محمدی همچنین بر تسهیل در صدور مجوز زیست محیطی گندله سازی که ظرفیت تولید دو و نیم میلیونی را در دستور کار دارد؛ رفع موانع و پرداخت تسهیلات برای تنها کارخانه فرآوری داروهای گیاهی سه شهرستان و تنها کارخانه ای که کلنگ آن توسط شهیدسلیمانی در رابر به زمین زده شد هم تاکید کرد.

 

 

وی خواستار حمایت از معدن کاران، دامداران، گلخانه داران و.. شد و ادامه داد: سه شهرستان بیش از ۱۲۰۰ نفر استاد دانشگاه و پزشک و هیئت علمی در کشور دارد که مهاجرت کردند اما مردم نیاز به حمایت دارند.

 


 

این نماینده مجلس اظهار کرد: اموال تملیکی که به مناقصه گذاشته شده در اختیار کمیته امداد و بهزیستی برای نیازمندان و جهیزیه جامعه هدف گذاشته شود.

 

 

وی با بیان اینکه این سه شهرستان در حالی پایلوت اشتغال کشور معرفی شدند که اتفاق خاصی نیفتاده لذا دستور ویژه برای پرداخت تسهیلات و رفع موانع داده شود؛ پیشنهاد کرد: سه هزار میلیارد تخصیص یابد تا ۶۰ درصد را کارخانه داران و ۴۰ درصد به اشتغال خرد داده شود.

 

 

محمدی در پایان برای راه اندازی بانک قرض الحسنه در بافت و بانک کارآفرین در ارزوئیه هم تاکید کرد و گفت:مکاتبات آن قبلاً انجام شده است.

کد خبر 1225484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha