شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساماندهی دانشگاه ها نمره قبولی ندارد

قناعت گفت: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها است که متاسفانه به وظیفه خطیر و اصلی خود در این زمینه عمل نکرده است و نمره قبولی در این خصوص ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز شنبه (۳۰ مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کشور بسیار مهم و حیاتی است اما در برخی از دوره ها، توجهات ویژه به آن شده است و در برخی از ادوار تعطیل بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با گلایه از اینکه در سطح کشور به جای پرداختن به علت،‌ بیشتر به دنبال برنامه ریزی برای معلول‌ها هستند، افزود: یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها است که متاسفانه به وظیفه خطیر و اصلی خود در این زمینه عمل نکرده است و نمره قبولی در این خصوص ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه،‌ اگر وضیعت جامعه مطلوب نیست باید به سراغ علت برویم،‌ ادامه داد: دانشگاه‌ها کارخانه آدم سازی و محل پرورش جوانان است اما در برخی از ادوار به دست کسانی افتاده بود که دغدغه دینی و فرهنگی آنها کمرنگ است.

 

قناعت ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله آموزش و پرورش،‌ دانشگاه‌ها و صدا و سیما خوب عمل نکرده است.

 

به گفته وی، در شرایط کنونی باید تمام تمرکز خود را روی این سه نهاد بگذاریم تا شاهد ایجاد موج در برخی از برهه‌ها توسط برخی مجریان صدا و سیما نبایم و پست‌های کلیدی به دست افراد انقلابی بیفتد.

 

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی در بحث زیست عفیفانه گفت: با بهره‌مندی از اندیشه ناب مقام معظم رهبری و آثار شهید مطهری، باید بحث عفاف و حجاب،‌ تبیین شود.

 

قناعت تصریح کرد: نگاه جنسیتی به عفاف و حجاب باید حذف شود چرا که این مهم،‌ فقط مختص بانوان نیست و برای آقایان نیز باید در این خصوص باید کار اقناعی انجام شود و در حوزه ادارات و سازمان‌های دولتی نیز،‌ باید قوانین پوشش و حجاب ابلاغ و اجرا شود.

 

وی با گلایه از اینکه مسئولان بیشتر به انجام کارهای عمرانی متمرکز شده‌اند و از فعالیت‌های فرهنگی غافل هستند، بر انجام کار جهادی در حوزه زیست عفیفانه تاکید کرد و گفت: یک گروه جهادی متشکل از نخبگان در حوزه عفاف و حجاب باید تشکیل شود.

 

وی یادآور شد: وضعیت عفاف و حجاب در خراسان جنوبی با توجه به اینکه مردمی متدین و انقلابی دارد، مطلوب است و لذا حفظ این معروف،‌ وظیفه همگان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1225507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha