مشکل راه های مواصلاتی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه به صورت ویژه پیگیری می شود

خاندوزی با اعلام اینکه ما برای توسعه اقتصادی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه کمک می کنیم، گفت: زیرساخت ها و راه های مواصلاتی تا حل نشود، شغل پایدار و یا زمینه ترانزیتی ایجاد نمی شود که این موضوع را پیگیری ویژه ای می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احسان خاندوزی، شنبه(۳۰ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با متذکر شدن این نکته که پیشرفت همه مناطق و شهرستان ها از یک مسیر نمی گذرد؛ افزود: بخش ها و مناطقی که راه توسعه یافتگی خود و مزیت های ویژه منطقه خود را دریافته و قدرت بسیج امکانات و نیرو و عوامل کمک کننده را دارند، توانستند راه پیشرفت اقتصادی خود را هموار کنند.

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهد مثال این موضوع را شهرستان قلعه گنج دانست و گفت: مسیری که درباره رفع محرومیت قلعه گنج طی شد، راهی نبود که اصفهان و تبریز و...رفته باشد؛ ظرفیت های کمک دهنده و معین اقتصادی هم مصوب برنامه و بودجه و یا ابلاغی نبود اما اضلاع متفاوتی که به پیشرفت منطقه کمک می کند را کنار هم گذاشتند.

 

 


 

وی با اعلام اینکه ما برای توسعه اقتصادی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه کمک می کنیم؛ تاکید کرد: زیرساخت ها و راه های مواصلاتی تا حل نشود، شغل پایدار و یا زمینه ترانزیتی ایجاد نمی شود که این موضوع را پیگیری ویژه ای می کنیم.

 

 

 

خاندوزی اضافه کرد: اما باید دید چطور می توان جاده ای که ۱۵ سال قطره چکانی پیش می رود و هنوز هم به سرانجام نرسیده را از منابع موجود منطقه و با اخذ اختیار استاندار یا ورزا به نتیجه رساند و منتظر بودجه نباشیم.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه سرمایه راکد بلااستفاده در کشور زیاد است اما در حالی مانند فقرا زندگی می کنیم که روی معادن خوابیدیم؛ گفت: تسهیلات اشتغالزایی در رشته فعالیت هایی که مزیت منطقه است پیگیری می شود.

 

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: شبکه بانکی باید برای تسهیلات گیرنده در رابر همان نگاهی را داشته باشد که در کلان شهرها دارد؟ لذااولین مشکلی که باید حل شود ذهنیت های رسوخ شده در بانک ها و شبکه مالی است.

 

 

وی در پایان گفت: برای این گفته ایم تمام دارایی های مردم اعم از ملک و زمین یا سهام و...ثبت شود تا در وثیقه گیری دست و پای مردم و فعال اقتصادی را نبندیم.

کد خبر 1225512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha