ضرورت تحول بنیادی در حوزه مسائل فرهنگی

حجت الاسلام عبادی گفت: امیدواریم به زودی شاهد تحولات بنیادی در حوزه فرهنگی باشیم که باید این مهم به صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصین مجرب دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز(۳۰ مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: غرامت سال‌های بی‌تفاوتی به فرهنگ را تحمل می‌کنیم اما توجه خاصی که در حال حاضر به این مقوله شده مایه امیدواری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انجام فعالیت فرهنگی یک طلسم نیست و مشابه بقیه قضایایی است که در زندگی با آن روبرو هستیم و هر چیزی علت و سببی دارد. همچنین زمینه برای رشد و دفع و رفع آفاتش نیز وجود دارد که باید شناسایی، زمان بندی و نظارت بر اجرا کار شدنی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسائل فرهنگی اهمیت خاصی دارد چرا که تعریف هویت انسانی انسان با فرهنگ صحیح است، افزود: در مقوله فرهنگی ابتدا باید آنچه هست تثبیت شود و در گام دوم وضع موجود را تعریف و وضع مطلوب را ترسیم کنیم که در این بین فاصله ای وجود دارد که باید در این راستا به صورت فراگیر هر چه علت تقویت یک فرهنگ صحیح انسانی و اسلامی هست، اجرا شود.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: سران هر مجموعه ای به عنوان افراد تاثیرگذار باید خودشان اصول فرهنگ اسلامی را در زوایای مختلف رعایت کنند، بازتاب آن در بین مردم تقویت این فرهنگ است.

 

وی بر تغذیه مطلوب خانواده ها به عنوان یک اصل را از طریق مختلف تأکید کرد و گفت: شایسته این است در این مسئله کشوری، عالی‌ترین متخصصینی که در حوزه و دانشگاه علم و تجربه دارند در قالب یک هیات اندیشه ورز نظرات آنان گرفته و بعد ابلاغ شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به آفت های فرهنگی و لزوم برنامه های سازنده برای رفع این آفت ها، بیان کرد: به عنوان مثال مسئولان فرهنگی زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود قبلا به صورت کارشناسی وقتش را به صورت مثبت، مفید، موثر با احترام وحفظ شخصیت پر کنند.

 

آیت الله عبادی به جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم باید برنامه‌های سازنده و کارشناسی طراحی شود و آموزش باید به همراه مسائل علمی و هنری باشد و چون مطابق با فطرت انسان است جاذبه دارد.


وی با بیان اینکه دشمن در زمینه فضای مجازی به صورت تخصصی وارد شده و در این مدت ۱۷ هزار دروغ را به فرزندان ما تزریق کرد، افزود: اما در بی‌هنری ما همین قدر بس است که همان واقعیت ها را هم نمی‌توانیم به فرزندان خودمان منتقل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: در یک برنامه‌ریزی کارشناسی و منسجم با زمان بندی اجرایی باید تکلیف همه مسئولان و دستگاه‌ها متولی در حوزه مسائل فرهنگی مشخص شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به استفاده دشمن از ابزار فساد برای نفوذ به کشورها، تصریح کرد: اما شما با منطق جلو بروید همان کاری  که انبیاء الهی انجام دادند لذا در بیدار کردن فطرت و عقل باید حسن استفاده را داشته باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر به صورت منطقی و بر پایه اصول ایمانی، حق در برابر باطل قرار گیرد، باطل نابود می‌شود اما تاکنون ما این کار را انجام ندادیم. 

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: امیدواریم به زودی شاهد تحولات بنیادی در حوزه فرهنگی باشیم که باید این مهم به صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصین مجرب دنبال شود.

 


 

کد خبر 1225530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha