باید مبنای کار خود را توسعه واحدهای ارزان قیمت بگذاریم

بیدخوری گفت:باید در کنار وجود هتل های خوب برای میزبانی از گردشگران خارجی و مسافران دارای تمکن مالی لازم، مبنای کار خود را بر مبنای توسعه واحدهای ارزان قیمت بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «یوسف بیدخوری» در میزگرد آسیب شناسی واحدهای اقامتی استان، گفت: خوشبختانه در زمینه اقامت زائران در ایام تابستان و دهه پایانی ماه صفر به عنوان دو مقطع اصلی حضور زائر و مسافر در مشهد شاهد همکاری تشکل ها و واحدهای اقامتی در استان بودیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه تنوع و تعداد واحدهای اقامتی در استان و مشهد در حد مطلوب است، تاکید کرد: باید در کنار وجود هتل های خوب برای میزبانی از گردشگران خارجی و مسافران دارای تمکن مالی لازم، بنای کار خود را بر مبنای توسعه واحدهای ارزان قیمت بگذاریم.

 

وی ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشت که کلیه واحدهای اقامتی استان در بخشهای مختلف نرخ بسیار پایین تری نسبت به واحدهای مشابه خود در دیگر استانها دارند.

 

بیدخوری اظهارکرد: میانگین درصد تکمیل ظرفیت واحدهای رسمی در طول سال حدود ۶۵ درصد است که نشان می دهد که بخشی از ظرفیت اقامتی موجود در طول سال خالی می ماند و باید برای این ۳۵ درصد برنامه‌ریزی کنیم.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه باید در کلیه واحدهای اقامتی بخصوص هتل ها، کلیه واحدها و بخشهای خدماتی در طول حضور مسافر فعال باشند، گفت: استفاده از نیروی انسانی موقت در این بخش از واحدهای اقامتی به هیچ وجه مطلوب نیست و قطعا مشکلاتی به همراه دارد و همین امر بار مالی مضاعفی را برای واحد در پی دارد.

 

وی گفت: در شهری مانند مشهد دغدغه میزان اقامت نداریم و در دهه پایانی صفر به خوبی دریافت شد که آمادگی کلیه دستگاهها برای استفاده از ظرفیتهای اقامتی شان در زمان خاص باید در زمان های معمولی سال مدیریت شود تا در زمان نیاز به کمک بخش اقامت بیایند.

 

بیدخوری تاکید کرد: در اقامت مسافران اولویت با واحدهای اقامتی رسمی به دلیل برخورداری از کلیه استانداردهای لازم برای میزبانی است تا شان مسافران در عالیترین میزان ممکن رعایت شود.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت سامانه مهمان امام رضا(ع) در مشهد گفت: با فعالیت این سامانه تلاش می شود تا توزیع سفر و فراهم کردن بسته سفرهای ارزان برای مسافران در ایام غیر اوج مسافرت نیز فراهم شود.

 

وی در زمینه مدت ماندگاری مسافران نیز گفت: به صورت میانگین مسافران و زائران در مشهد سه روز در این کلانشهر اقامت دارند و لازم است در فصول غیر اوج سفر نیز اقدام به جذب مسافران با همکاری بخشهای مختلف و ایجاد شرایط خاص برای سفر بکنیم.

کد خبر 1225532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha