اجرای طرح «زائران حرم رضوی»  برای۳۰۰ پاکبان ۳۱ استان کشور/ اعزام کادر درمان و بهداشت به سفر کربلا

معممی مقدم از اعزام ۳۰۰ پاکبان از ۳۱ استان کشور به مشهد مقدس در قالب طرح« زائران حرم رضوی» خبر داد و گفت: برای سال آ‌ینده پیش بینی می کنیم که ۱۴۰۰ نفر به این سفر معنوی مشرف شوند.

«رضا معممی مقدم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اعزام  بیش از 300 نفر از پاکبانان به سفر مشهد مقدس در قالب طرح«زائران حرم رضوی» خبر داد و گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نهمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف تکریم و تجلیل از پاکبانان زحمتکش به مدت سه روز در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: افراد اعزام شده به حرم رضوی از پاکبانان 31 استان کشور هستند و زیارت اولی ها در اولویت اعزام به این سفر قرار دارند.

 

معممی مقدم افزود:طبق توافقی که با بارگاه امام هشتم صورت گرفته شده، قرار است که این افراد به صورت دسته جمعی صحن های رواق ها را نیز جارو می نمایند و برنامه زیارت دوره نیز خواهند داشت. همچنین علاوه بر زیارت جمعی با هماهنگی دارالهدایه حرم رضوی مراسم سخنرانی و مداحی برای آنها تدارک دیده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در نظر داریم که برای سال آینده در قالب سه دوره 1400 نفر دیگر از پاکبانان را  به این سفر معنوی اعزام کنیم.

 

معممی مقدم ابراز کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان هشتمین دوره طرح زائران حرم رضوی سال گذشته با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی فعال در عرصه سلامت در قالب چهار دوره سه روزه در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس برگزار شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از تدارک برنامه زیارت به سفر کربلا در ماه آذر برای 600 کادر درمان و بهداشت کشور خبر داد و گفت: این افراد در قالب دو گروه به صورت زمینی به این سفر معنوی تشریف خواهند یافت.

 

مطابق آمار و اطلاعات سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه ۷۵۲ نیت در این زمینه است که مربوط به ۳۲۱ موقوفه دارای درآمد است.

کد خبر 1225548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha