آسیب شناسی فعالیت ۱۴ کمیته‌ ستاد تسهیلات خدمات سفر در حال انجام است

قربانی با بیان اینکه آسیب شناسی فعالیت ۱۴ کمیته‌ ستاد تسهیلات خدمات سفر استان در حال انجام است، گفت: مهمترین اولویت حوزه زیارت، داشتن نگاه ملی به بحث زیارت است که شکل گیری کارگروه زیارت نشان از توجه به این اولویت مهم دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «احمد قربانی» در میزگرد آسیب شناسی واحدهای اقامتی استان گفت: توزیع سفر در خراسان رضوی اولویت کاری این حوزه است که در این راستا شکل گیری زیارت گروهی بسیار مورد توجه است که با تصویب کارگروه زیارت، شرکتهای مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز پای کار آمده‌اند.

 

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی توزیع زائران در طول سال را با هدف کاهش فشار در ایام اوج سفرها مورد توجه دانست و افزود: باید دورانی را برای برگزاری سفرهای حمایتی تعریف کرد ضمن اینکه در زمینه زیارت ارزان قیمت هم باید به طور جدی با ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت اقدام کرد.

 

وی با بیان اینکه تامین تسهیلات برای ساخت این واحدها مد نظر است زیرا نوع سرمایه گذاری در این بخش متفاوت است، افزود:کاهش ضریب اقامت در واحدهای اقامتی به عنوان یک دغدغه مورد توجه است تا با فعالیت واحدهای اقامتی موقت دچار آسیب نشوند.

 

قربانی با بیان اینکه آسیب شناسی فعالیت ۱۴ کمیته‌ ستاد تسهیلات خدمات سفر استان در حال انجام است، ادامه داد: مهمترین اولویت حوزه زیارت، داشتن نگاه ملی به بحث زیارت است که شکل گیری کارگروه زیارت نشان از توجه به این اولویت مهم دارد.

 

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه نگاه فرابخشی در استان شکل گرفته است و توجه به حوزه زیارت بعد از فروکش کردن کرونا بیشتر شده است، زیرا شیوع این ویروس نشان داد که جایگاه زیارت تا چه اندازه در اقتصاد مشهد و استان مهم و تعیین کننده است.

کد خبر 1225552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha