موضع رسمی ایران پایان دادن به جنگ اوکراین است/ اروپا در آتش  جنگ می دمد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی ها با ارسال سلاح به اوکراین در دامنه این جنگ می دمند، گفت: موضع رسمی ایران پایان دادن به جنگ اوکراین است.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث تحریم های اروپا و ادعای آنها مبنی بر حضور پهبادهای ایرانی در جنگ روسیه مقابل اوکراین گفت: اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم مقامات ایرانی سازنده نیست در واقع اروپایی ها تحلیل غلطی از تحولات ایران دارند که بر مبنای آن احساس می کنند که موقعیت جمهوری اسلامی تضعیف شده است و می توانند به کشورمان فشار بیاورند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تحلیل دقیقی در مورد تحولات ایران نیست و بیشتر تحت تاثیر یک فضای رسانه ای است. باید تاکید کنم که اروپایی ها ادعایشان در موضوع حقوق بشر یا تحولات امنیتی دقیق نیست چرا که خودشان در حال ارسال پیوسته سلاح به اوکراین هستند و در آتش و دامنه این جنگ می دمند اما موضع رسمی ایران تلاش برای پایان سریع تر این جنگ است.

 

وی افزود: ایران در مقاطعی واسطه درخواست اروپایی ها برای ایجاد آتش بس بین روسیه و اوکراین بود ولی با سلاح های اوکراینی حتما طرف روسی هم درخواست آتش بس طرف های اروپایی را جدی نمی دید.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مرحله مطالبه گری مردم ایران از اروپا مطالبه گری فراموش نشدنی است. ما شاهد این بودیم که در موضوع کمک به بیماران ایرانی برای تامین دارو و ملزومات بهداشتی و درمانی اروپایی ها هیچ گام موثری را برنداشتند از این جهت معتقدیم که ادعای آنها برای حقوق بشر ادعای بدون چارچوب و بی پایه است.

 

 

 

 

کد خبر 1225570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha