تکمیل پردیس اصلی پارک علم و فناوری به۶۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ناصری گفت: محوطه سازی و اجرای شبکه های زیرساختی فاز اول (۱۰ هکتار) پردیس اصلی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ناصری عصر امروز (۳۰ مهر) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۴ شرکت فناور و ۴۵ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند و قابلیت افزایش چند برابری این شرکت ها وجود دارد.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: ۶۸ درصد شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای فعالیت می کنند.

 

وی به خدمات ارائه شده به واحدهای فناور در استان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از فضای استقرار، بهره‌مندی از تسهیلات مالی، خدمات مشاوره‌ای، شبکه سازی، بهره مندی از حمایت های تجاری سازی، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، حمایت مادی و معنوی در اخذ مجوزها و تاییدیه های محصول و معافیت های مالیاتی از جمله خدمات ارائه شده با واحد‌های فناور است.

 

ناصری به برگزاری ۶۲ کارگاه آموزشی از ابتدای امسال در پردیس پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و ادامه داد:  در حال حاضر ۱۷ نوع مشاوره به شرکت ها و واحدهای فناور ارائه می کنیم و در نیمه نخست امسال ۲۱۰ مورد مشاوره انجام شده است.


رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در شرکت های فناور و دانش بنیان را بیش از یک هزار نفر اعلام کرد و افزود: این مهم نشان می دهد که این شرکت ها می توانند در نگهداشت نخبگان در استان موثر باشند.

 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از نظر استعداد و حمایت جزو ۱۰ استان برتر کشور است اما در زمینه اجرای زیرساخت ها پارک خیلی عقب هستیم، تأکید کرد: در دوره دوم سفر رئیس جمهور  باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

ناصری با اشاره به اینکه فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند در دست اجراست، عنوان کرد: محوطه سازی و اجرای شبکه های زیرساختی پردیس اصلی پارک علم و فناوری نیازمند ۶۳ میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی بیان اینکه تامین زیرساخت‌های این مجموعه برعهده استان است در ادامه درخواست کرد از محل اعتبارات استانی کمک شود تا روند اجرای زیرساخت های پردیس پارک شتاب بگیرد.

 

 

کد خبر 1225593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha