ابترماندن کارها در دولت مردمی و انقلابی قابل پذیرش نیست

عباسی با بیان اینکه ابترماندن کارها در دولت مردمی و انقلابی قابل پذیرش نیست گفت: سنگ اندازی و دستپاچگی دشمن به دلیل موفقیت ایران اسلامی در دیپلماسی اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی » امروز (شنبه، ۳۰ مهر ) پس از بازدید از موزه ملی حصیر گیلان و در جمع صمیمانه مردم روستای فشتکه خمام با تشریح قابلیت های این شهرستان، از آمادگی دولت برای بالفعل کردن ظرفیت‌های مشاغل روستایی به‌ویژه‌ در بخش صنایع دستی در قالب تعاونی‌های چند نفره خبرداد.

 

استاندار گیلان استقرار موزه صنایع دستی در روستای فشتکه خمام را مورد اشاره قرار داد و افزود: حصیربافی خمام آوازه ملی دارد و باید از این ظرفیت در حوزه صنایع دستی برای اشتغالزایی و پایدار کردن اقتصاد روستا بهره گرفت.

 

وی با بیان اینکه اولین موزه حصیر ایران در فشتکه خمام دایر شده است، گفت: تقویت ظرفیت حصیربافی روستای فشتکه خمام باید در اولویت قرار گیرد.

 

عباسی از همکاری بیش از ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی با موزه ملی حصیر گیلان در روستای فشتکه خمام خبرداد و گفت: این مهم ظرفیت ارزشمندی است.

 

وی با تاکید بر توانمندکردن روستاها و ایجاد درآمد پایدار، بر ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در شهر خمام تاکید کرد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه فروش محصولات صنایع دستی نباید در روستای فشتکه محدود شود تاکید کرد: برای تقویت این هنر که آمیخته با ذوق فراوان مردان و زنان روستایی است، نیاز است که در شهر نیز نمایشگاه فروش دایر شود.

 

* استقرار ادارات در خمام مطالبه اصلی مردم

وی یکی از مطالبات اصلی مردم خمام را استقرار ادارات در این شهرستان برشمرد و دستور داد که مدیران کل مربوطه با حضور در خمام شخصا به مشکلات و مسائل مردم پاسخ دهد تا زمانی که آن اداره در شهرستان مستقر شود.

 

استاندار گیلان در ادامه به اهمیت توسعه اشتغال روستایی اذعان کرد: با تشکیل تعاونی در روستاها و ساماندهی این بخش به افرادی که تمایل دارند در روستا فعالیت کنند تسهیلات ارائه می شود.

 

وی همچنین با تشریح بخشی از اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم در گیلان؛ به تنش های آبی در سال زراعی گذشته اشاره و بیان کرد: مدیریت منابع آبی، مشارکت کشاورزان و تغییر الگوی کشت سسب شد تا از بحران بی آبی سربلند بیرون بیاییم.

 

عباسی با اشاره به تشکیل قرارگاه های جهادی در استان، افزود: مدیریت، تدبیر و دوراندیشی و همچنین همراهی مردم خاموشی ها را بسیار کم کرد و رضایتمندی مردم را در پی داشت.

 

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی صادرات، این روند را در احیای وضعیت اقتصادی جامعه موثر دانست و گفت: سنگ اندازی و دستپاچگی دشمن به دلیل موفقیت ایران اسلامی در دیپلماسی اقتصادی است.

 

*تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه میدان خمام

عباسی خط ریلی رشت–کاسپین را در توسعه تجارت کشور با همسایگان و رونق اقتصادی گیلان موثر خواند و تصریح کرد: افتتاح راه آهن رشت به کاسپین فرصت اقتصادی خوبی را برای کشور فراهم می کند.

 

وی با اشاره به معطل ماندن پروژه میدان خمام، تاکید کرد: تعیین تکلیف و ساماندهی پروژه میدان خمام و همچنین تعریض جاده پرتردد این شهر به کوچصفهان در اولویت کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

 

استاندار گیلان احیای ۲ هزار بنگاه و واحد تولیدی استان را در جهت حمایت تولید و اشتغال عنوان و خاطر نشان کرد: نگاه دولت توجه ویژه به واحدهای تولیدی است و در این راستا در گیلان فعالیت های تحول انگیزی انجام شده است.

 

وی با تاکید بر سخت گیری برای خوش نشین ها و غیربومی ها در مناطق روستایی، تصریح کرد: مدیران متولی شرایط ساخت و ساز و ماندگاری برای بومی ها و روستاییان تسهیل ببخشید اما برای خوشن نشین ها و غیربومی ها با نگاه ویلا سازی و احداثات غیرقانونی  شرایط سخت اعمال شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ابترماندن کارها در این دولت قابل پذیرش نیست، گفت: سرعت بخشی به پروژه ها و همچنین امورات خدماتی مردم با شعار عملی ما می توانیم باید در اولویت قرار گیرد.

 

گفتنی است، اهدای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب حصیر به دکتر عباسی که توسط بانوی هنرمند روستای فشتکه خمام بافته و تهیه شده بود، از جلوه های ویژه این دیدار صمیمانه بود.

کد خبر 1225604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha