اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی تأمین شده است

حصاری گفت: با حمایت دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته، هنرمندان صنایع دستی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید میثم حصاری» شب گذشته (شنبه 30 مهر) در گفتگوی خبری با اشاره بیمه هنرمندان صنایع دستی بیان کرد: پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای هنرمندان صنایع دستی شامل هنرمندانی می شود که از سال 1398 بیمه شدند که با توجه به پیگری ریاست سازمان میراث فرهنگی، تأمین اعتبار شده که بیمه این افراد واریز شود از این رو ثبت نام انجام شده و به تأمین اجتماعی معرفی شدند تا اقدامات لازم انجام شود.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: در این حوزه حمایت دولت در این راستا بوده که اعتباری را به تأمین اجتماعی داده و هنرمندانی که سال 98 در مجموعه ما بیمه شدند به تأمین اجتماعی معرفی شدند تا این مهم برای آنها محقق شود.

 

وی عنوان کرد: برای سایر هنرمندان با صندوق بیمه عشایر تفاهم نامه کشوری منعقد شده است و در استان قزوین هم این تفاهم نامه منعقد شده و هر هنرمندی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کند می تواند به ما مراجعه کرده تا از این بیمه بهره مند شود.

 

حصاری با اشاره به حمایت این اداره کل از هنرمندان صنایع دستی اعلام کرد: ما در شهریور ماه نمایشگاه منطقه ای را داشتیم که 6 استان شرکت داشتند و این نمایشگاه برای همشهریان و همچنین استان های همجوار به صورت رایگان برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در دیگر استان ها هم نمایشگاه منطقه ای در حال برگزاری است که ما  معرفی هنرمندان صنایع دستی را به دیگر استان ها برای شرکت در نمایشگاه ها داریم.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در بحث مالیات هم تمامی هنرمندان صنایع دستی که از ما مجوز دریافت کنند نامه مالیاتی به آنها داده که باید  در اداره کل امور مالیاتی استان ثبت کنند و به محض ثبت، دوره آموزشی مخصوص هنرمندان صنایع دستی برای آنها برگزار می شود.

کد خبر 1225653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha