پلیس راهور با خودروهای فاقد کارت سرویس مدرسه قاطعانه برخورد می‌کند

طالبی گفت: پلیس راهور با خودروهایی که کارت سرویس مدرسه نداشته باشند، برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « امیر طالبی» شامگاه شنبه( ۳۰ مهر) در گفت وگوی خبری اقدامات پلیس راهور برای نظارت بر روی سرویس مدارس را تشریح کرد و اظهار داشت: امسال به جهت بهبود وضعیت کنترل بیماری کرونا شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های درس هستیم که این امر برنامه‌ریزی‌های خاص خود را به خصوص در بحث سرویس مدارس می‌طلبد.

 

رئیس پلیس راهور استان گیلان سازمان حمل و نقل شهرداری را از جمله دستگاه‌های مسئول در حوزه سرویس مدارس خواند و عنوان کرد: حدود سه هزار و ۸۰۰ مدرسه در گیلان وجود دارد و امسال ۳۳ هزار دانش آموز کلاس اولی در مسیر بین مدرسه و خانه تردد می‌کنند.

 

طالبی با بیان اینکه تاکنون پلیس راهور استان گیلان، سرویس مدرسه‌ای که کارت مخصوص سرویس برای آن صادر شده باشد را ندیده است اذعان کرد: به همه دست اندرکاران هم اعلام کردیم که تا ۲۰ مهر باید برای سرویس‌های مدارس کارت قانون‌مند صادر شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی خانواده ها خود سرویس مدرسه را انتخاب کرده‌اند اضافه کرد: این خودروها امکان دارد ضوابط و قواعد مربوط به سرویس مدرسه را رعایت نکنند زیرا ظرفیت هر خودرو ویژه سرویس مدارس در کارت آن قید شده که باید دقیقا همان تعداد دانش آموز را سوار کند.

 

رئیس پلیس راهور استان گیلان افزود: در حال حاضر پلیس راهور استان گیلان هیچ نظارتی بر روی سرویس‌های مدارس ندارد زیرا کارتی در این رابطه توسط کسانی که مسئول بودند، صادر نشده است.

 

طالبی، ایمنی دانش آموزان را خط قرمز پلیس خواند و ابراز داشت: طی چند سال گذشته و با نظارتی که در این حوزه یعنی سرویس مدارس انجام شده بود، هیچ دانش آموزی را نداشتیم که در مسیر مدرسه آسیب ببیند، زیرا نظارت‌ها ایمنی آنها را بالا برده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور استان گیلان به هیچ عنوان با رانندگانی که مقررات راهنمایی و رانندگی و ضوابط سرویس‌های مدارس را رعایت نمی‌کنند، مماشات نخواهد کرد و حتما با خودروهایی که کارت سرویس مدرسه نداشته باشند، برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

کد خبر 1225668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha