درخشش نماینده ایران در مسابقات مالزی علیرغم فضای نامساعد سالن

استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی گفت: قرعه مسعود نوری در این مسابقات قرعه مشکلی بود و مخصوصاً تلاوت آیه اول آن که به لطف خداوند، ‌ایشان با وقف و وصل‌های خوب، آن را به خوبی تلاوت کرد.

استاد نصرت‌الله عارف حسینی؛ استاد راهنمای نماینده کشورمان در شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت مسعود نوری؛ نمایندمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی گفت: الحمدلله‌ایشان با توجه به اینکه بلافاصله بعد از افتتاحیه باید تلاوت می‌کرد و در آن فضای سنگین مراسم افتتاحیه به عنوان اولین نفر تلاوت کردن کار دشواری است، اما محمد نوری برنامه‌ای که از قبل طراحی شده بود رو خوب اجرا کرد.

 



استاد عارف حسینی افزود: مسعود نوری نماینده کشورمان تلاوت نسبتاً قابل قبولی از خود به اجرا در آورد اما متأسفانه به خاطر حضور در سالن برگزاری مسابقات در حین برگزاری مراسم افتتاحیه که هوای نامناسبی برای صدا بود دچار نا آمادگی صوتی شد.

وی ادامه داد: گویا نوعی عطر یا تشعشعات خاصی از پردازش نور یا دستگاه‌های خاص که برای نور پردازی و یا امثال آن استفاده شده بود که مخرب صدا هستند و همین سبب شد که به لحاظ صوتی آقای نوری دچار مشکل شده و نیم ساعت قبل از اجرا، صدای کاملاً آماده‌ایشان تبدیل به صدای همراه با خط و خش گردید اما علی رغم همه این‌ها الحمدلله هنگام اجرا با آن شرایط سخت و عدم آمادگی صوتی بسیار خوب توانست تلاوت خود را مدیریت و به جز یکی دو مورد قطعات را هنرمندانه اجرا کرد.

 




استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی ادامه داد: لازم است به این نکته توجه کرد که قرعه آیات مسعود نوری که از آیه ۱۵۶ سوره آل عمران بود در شروع تلاوت، قرعه مشکلی بود و مخصوصاً تلاوت آیه اول آن که به لطف خداوند، ‌ایشان با وقف و وصل‌های خوب، آن را به خوبی تلاوت کرد.

وی در خصوص وضعیت نماینده کشورمان گفت: وضعیت‌ایشان الحمد لله خوب است و منتظر اتمام مسابقات و اعلام نتیجه نهایی هستیم.

مسعود نوری؛ نفر دوم چهل وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۴۰۰ که به خاطر کسب این مقام به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت به شصت ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی اعزام شده است.

 



شایان ذکر است؛ مسابقات بین‌المللی قران مالزی به عنوان قدیمی‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به شمار می‌آید و از مسابقات مهمی است که ده‌ها قاری برتر از سراسر جهان در آن حضور می‌یابند. مؤسسه توسعه اسلامی مالزی موسوم به جاکیم نظارت این مسابقات را برعهده دارد.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی تا قبل از شیوع بیماری کرونا در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برپا می‌شد ولی امسال مسئولان برگزاری شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی تصمیم گرفته‌اند که این دوره از مسابقات را تنها در رشته قرائت و با تعداد محدودتری از شرکت‌کنندگانی از کشور‌های جهان برگزار کنند.



شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از چهارشنبه ۲۷ مهر مطابق با ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی با حضور ۳۶ قاری از ۳۱ کشور جهان آغاز و تا دوم آبان مطابق با ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی در کوالالامپور برگزار می‌شود.

کد خبر 1225687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha