هیچگونه نگرانی در خصوص شیوع بیماری کرونا در ایلام وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان وجود ندارد، گفت: مردم ضمن رعایت اصول پیشگیرانه، نگران شیوع بیماری‌های فصلی نباشند.

 «جاسم محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این مطلب اظهار کرد: اخیراً با بازگشایی مدارس و دانشگاهها، شیوع یک بیماری ویروسی موجب نگرانی‌هایی در سطح جامعه در رابطه با شیوع مجدد بیماری کرونا شده است.

 

وی افزود: این بیماری ویروسی که معمولاً دارای علائمی همچون سردرد، تب، سرفه و علائم گوارشی می‌باشد، پس از گذشت چند روز این علائم برطرف خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص شیوع بیماری کرونا در حال حاضر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این بیماری، آنفلوآنزای نوع A ملایم خودمحدود شونده است که در بین کودکان و نوجوانان شیوع بیشتر و در سنین بالاتر و بزرگسالی شیوع کمتری دارد.

 

محمدی در خاتمه ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، یادآور شد: توصیه ما این است که زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن زمینه‌ای(مانند دیابت، بیماری قلبی و..) افراد مسن، کودکان زیر ۵سال و پرسنل بیمارستانی به دلیل پرخطر بودن، واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند، همچنین دانش آموزان دارای علائم بیماری فوق، از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

کد خبر 1225697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha