ترکیه خواستار اقدام جامعه بین الملل برای مقابله با اسلام هراسی شد

مدیر ارتباطات ترکیه در استانبول گفت که جامعه بین المللی باید برای مبارزه با اسلام هراسی، تهدیدی که تمام جهان با آن مواجه است، اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، مدیر ارتباطات ترکیه در استانبول گفت که جامعه بین المللی باید برای مبارزه با اسلام هراسی، تهدیدی که تمام جهان با آن مواجه است، اقدام کند.

فخرالدین آلتون در افتتاحیه دوازدهمین کنفرانس وزرای اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی گفت: در واقع یکی از تهدیدات جهانی امروز بدون شک اسلام هراسی است و دشمنی با اسلام و مسلمانان در سراسر جهان به شدت مشهود است.

در جریان این کنفرانس، وزرا و نمایندگان عالی رتبه از 57 کشور جهان درباره موضوعاتی که به دنبال تعمیق همکاری در زمینه های رسانه، ارتباطات و اطلاع رسانی در جهان اسلام هستند، گفتگو خواهند کرد.

این کنفرانس با موضوع «مبارزه با اطلاعات نادرست و اسلام هراسی در دوران پسا حقیقت» با هدف توسعه و تقویت همکاری کشورهای اسلامی در زمینه رسانه و ارتباطات برگزار می‌شود.

آلتون گفت:  اطلاعات نادرست ، گسترش اسلام هراسی را در سراسر جهان تسریع می کند.

وی افزود: اسلام هراسی همچنین دارای ویژگی‌هایی است که جامعه جهانی را از هم جدا می‌کند و صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کند، بنابراین، تمام جهان باید اسلام‌هراسی را یک جنایت آشکار نفرت، جنایت علیه بشریت ببینند و با این جنایت مبارزه کند.

مدیر ارتباطات ترکیه همچنین گفت: به عبارت دیگر مبارزه با این جنایت باید یکی از وظایف اصلی نه تنها مسلمانان بلکه کل جامعه جهانی باشد.

آلتون استدلال کرد که نقش رسانه های بین المللی و اندیشکده های جهانی در گسترش اسلام هراسی غیرقابل انکار است.

وی افزود: متاسفانه رسانه های بین المللی تصویری بسیار منفی از مسلمانان ترسیم می کنند.

آلتون گفت که ترکیه و نهادهای آن تلاش زیادی برای مبارزه با اسلام هراسی و افزایش آگاهی در مورد این موضوع انجام می دهند.

کد خبر 1225720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha