تلاش‌های یک کانون مسجدی برای اشتغال و توانمندسازی روستائیان

کرمانی با اشاره به حمایت کانون فرهنگی‌هنری «نورالسماء» از خانواده‌های بی بضاعت، گفت: اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار، رسیدگی به سیل‌زدگان و خودکفا کردن روستائیان در امور همچون تهیه نان از دیگر فعالیت‌های این کانون مسجدی است.

«پروانه کرمانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «نورالسماء» در جوار مسجد فاطمیه روستای اَنز‌َها در شهرستان فیروزکوه اشاره و اظهار کرد: تقویت مباحث اعتقادی، بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی و انجام فعالیت‌های قرآنی از اولویت های این کانون مسجدی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نور السماء با بیان اینکه ۵۰ خانواده نیازمند و محروم تحت پوشش این کانون هستند، گفت: تامین داروی بیماران نیازمند و توزیع بسته‌های غذایی میان خانواده‌های تحت پوشش از جمله حمایت‌های معیشتی از نیازمندان است، ضمن اینکه برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی همچون خشک کردن میوه و تهیه رب گوجه‌فرهنگی و شیره انگور  ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: با برپایی صندوق قرض‌الحسنه، تاسیس شرکت تعاونی و با هدف کارآفرینی برای بانوان روستا در راستای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌های روستایی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت، چندین سال است که در حوزه کارآفرینی ورود کرده ایم.

 

 

 

 

کرمانی ترویج فرهنگ و سیره شهدا را از دیگر فعالیت های این کانون مسجدی برشمرد و افزود: این روستا ۲۰ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است لذا بنا داریم یادمان شهدای روستا را بسازیم و مقابل مسجد نصب کنیم. همچنین برای ترغيب و تشويق بچه های مسجد به کتابخوانی به جای حضور در فضای مجازی، نشستی با حضور بانوان فعال روستا و شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنيم» برگزار کردیم.

 

 

 

 

وی برگزاری دوره‌‌های حفظ محیط زیست با هدف ارتقای سلامت اجتماعی و نحوه برخورد با گردشگران در روستا را از دیگر برنامه‌های این کانون فعال مسجدی بشمرد.

 

کرمانی فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست روستا را از برنامه های کانون نورالسماء برشمرد و بیان کرد: به مناسبت روز جهانی «بهداشت» در قالب طرحی زباله ها را از کوچه ها  و خيابان‌های روستا جمع آوری کرده و آموزش های زیست محیطی را به بچه های مسجد ارائه کردیم.

 

کرمانی تاکید کرد: مدتی طولانی نانوايی روستا تعطيل شده بود و مردم بايد برای تهيه نان روزمره راه طولاني را تا روستایی ديگر طی می کردند، به همین جهت با استفاده از تجارب مادران روستا پخت انواع نان خانگی را از طریق فضای مجازی به اهالی آموزش دادیم و در این باره به خودکفایی رسیدیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری نورالسماء با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نفر عضو این کانون مسجدی هستند، گفت: البته تعداد شرکت کنندگان در برنامه های مناسبتی ما افزایش می یابد چنان که ۵۰۰ نفر در برنامه های اوقات فراغت تابستان حضور داشتند.

 

کرمانی با اشاره به وقوع سیلاب در تابستان ۱۴۰۱ در فیروزکوه، گفت: دلجویی از خانواده‌های مصیبت دیده، تامین مایحتاج آنها و حمایت مالی و اعزام امدادگران برای کمک به سیل‌زدگان نیز توسط بچه های مسجد فاطمیه فیروزکوه انجام شد.

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برای کمک رسانی به هموطنان سيل زده سيستان و بلوچستان نیز کمک مالی اعضای کانون نورالسماء جمع آوری و به حساب مردمی مرکز رسیدگی به امور مساجد واریز شد.

 

کد خبر 1225734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha