مشکلات کشاورزان اندیمشک کاهش یابد

جهانگیری با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی است گفت: ظرفیت‌های کشاورزی اندیمشک باید دیده شود و مشکلات کشاورزان هم کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، پیمان جهانگیری شب گذشته در نشست شورای کشاورزی شهرستان اندیمشک، با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه کاداستر پلاک ۹ و ۱۰ اندیمشک اظهار کرد: سند پادگان امام رضا (ع) که در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته به نام دولت ثبت شد که ضرورت دارد زمین‌های کشاورزی آن نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرمایه‌گذاران و کشاورزان شهرستان اندیمشک واگذار شوند.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه این شهرستان قطب کشاورزی است افزود: ظرفیت‌های کشاورزی اندیمشک باید دیده شود و مشکلات کشاورزان هم کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کشاورزان و بیمه کشاورزان که در اثر خشکسالی دچار خسارت شده‌اند و تاکنون پرداخت آن صورت نگرفته باید به موقع پرداخت شود اذعان کرد: کمک دولت که قرار بود از طریق دامدار کارت به دامداران پرداخت شود، اجرای آن ضرورت دارد و بانک‌ها هم نباید از این دستورالعمل امتناع کنند.

 

جهانگیری تصریح کرد: باید مصوبات سفر وزیر جهاد کشاورزی به اندیمشک از جمله شیلات، مجتمع گاو شیری، احداث کشتارگاه دام و کشتارگاه طیور، از سوی جهاد کشاورزی استان خوزستان پیگیری و اجرا شوند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی موجود و افزایش قیمت آزاد نهاده‌های دامی، لازم است میزان بیشتری نهاده‌های دامی نسبت به سال‌های گذشته به شهرستان اندیمشک اختصاص پیدا کند.

 

فریدون حسنوند نیز ابراز کرد: شهرستان اندیمشک قطب کشاورزی است و تمام نقاط آن پتانسیل کشاورزی را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های اندیمشک در حوزه زمین‌های حاصل‌خیز، وجود سه سد و داشتن چندین کانال بزرگ کشاورزی و چاه‌های آب، یک فرصت کم‌نظیر جهت سرمایه‌گذاری بر روی صنعت کشاورزی است.

 

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه باید در جهت تسریع در روند کار کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بر سرعت بخشیدن به صدور مجوزات، استعلام‌ها و اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

 

حسنوند اضافه کرد: بیکاری امروز یک دغدغه مهم برای استان خوزستان و شهرستان اندیمشک است و جهت اشتغالزایی آسان باید از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی همچون دامدارای، زنبورداری، کشاورزی، پرورش ماهی، مرغ، بلدرچين و بوقلمون استفاده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است توزیع عادلانه ادوات کشاورزی و همچنین کود بذر و سهم عادلانه بین کشاورزان واقعی در جهت حمایت از کشاورزان و سرمایه‌های ملی صورت گیرد.

 

کد خبر 1225740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha