آموزش و پیشگیری جهت تقویت فرهنگی ضروری است

دالوند با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه فرهنگی افزود: آموزش و پیشگیری مهم ترین راه کاهش آسیب های اجتماعی است.

«حبیب الله  دالوند پور»، کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: خانواده ها نقش محوری در  تقویت فرهنگی در فرزندان و هدایت صحیح آنان دارند.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت ارائه  آموزش های محوری توسط نهادهای اجرایی، فرهنگی و آموزشی، افزود: آموزش مهم ترین بستر پیشگیری و فرهنگ سازی است.

 

دالوند پور، با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های فرهنگی، اظهار داشت: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی دردناکی است که مشکلات زیادی را برای افراد معتادف خانواده ها و جامعه در پی دارد.

 

وی با اشاره به نقش حاشیه نشینی و طلاق در مقوله اعتیاد، افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید برنامه ریزی جدی برای کاهش آسیب هایچون طلاق و حاشیه نشینی وارائه آموزش های مستمر به این اقشار در نظر گرفته شود.

 

دالوند پور با بیان اینکه مبارزه با این اسیب های اجتماعی از عهده دولت خارج است، گفت: در این موضوع بایستی از ظرفیت سازمانهای مردمی  خیرین و مردم استفاده شود.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه کمبود مشکلات معمولا در همه دستگاهها مطرح است، افزود: در موضوعات فرهنگی و پیشگیری اعتبارات لازم اموزش پرورش تخصیص شود تا بموقع در این راستا برنامه های این حوزه اجرا شود.

 

کد خبر 1225797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha