رئیس هیئت عالی شریعت برای فعالیت‌های بانکداری مالی اسلامی در امارات گفت: آمار سرمایه گذاری اسلامی در حال افزایش است، پیش بینی می شود که این سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۳.۸ تریلیون درهم برسد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، «دکتر احمد عبدالعزیز الحداد» رئیس هیئت عالی شریعت برای فعالیت‌های بانکداری مالی اسلامی در بانک مرکزی امارات در چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد اسلامی در شارجه گفت: بانکداری اسلامی شاهد جهش هایی در تمامی معاملات است که این مسئله نیاز به مطالعات متعدد دارد. سرمایه گذاری اسلامی طبق داده های سال 2017 میلادی به 2.43 تریلیون دلار رسید که این رقم درحال افزایش و توسعه دار است. این رقم در سال 2023 میلادی به 3.8 تریلیون درهم رسیده است.

 

دکتر عواد الخلف، مدیر دانشگاه القاسمیه امارات بر تمایل این دانشگاه به فعال سازی تحقیقات علمی و پیوند آن با خدمات اجتماعی و برگزاری کنفرانس علمی که این روند را محقق می کند، تاکید کرد، گفت: تدوین مفاد معاملات مالی و ارتباط آن با چالش های متعدد مرتبط با هوش مصنوعی و کاربردهای دیجتالی اهمیت دارد که در طول نشست ها و بحث و گفتگوهای این همایش و باهدف ارایه شیوه های داخلی و بین المللی معاصر و با بهره گیری از نظرات متخصصان در زمینه های شرعی و قانونی و اقتصادی مطرح می شود تا به پیشنهادها برای خدمت به رشد صنعت مالی درچارچوب اسلامی دست یابند.

 

دکتر ابراهیم منصوری، مدیر مرکز اقتصاد اسلامی شارجه در دانشگاه القاسمیه گفتت: بیش از از یک‌صد شرکت کننده از 24 کشور و 82 موسسه دانشگاهی و تحقیقاتی در این همیاش شرکت کردند.

مرکز اقتصادی اسلامی دانشگاه القاسمیه، همایش بین المللی اقتصادی اسلامی را با عنوان «تدوین مقررات معالات مالی اسلامی، کاربرد و آینده نگری» برگزار کرد.

کد خبر 1225816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha