جنگ جهانی رسانه علیه ایران

برنامه جهان آرا در قسمت شنبه شب خود موضوع جنگ همه جانبه رسانه‌های معاند علیه ایران را مورد بررسی قرار داد.



به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، داریوش سجادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه جهان آرا گفت: شبکه‌ ایران اینترنشنال یک خبرنگار حرفه‌ای ندارد ولی به خاطر اینکه به رسانه‌های داخلی فضای کافی داده نشده، این شبکه توانسته در اتفاقات اخیر، جریان‌سازی کند. 


وی افزود: یک رسانه به خصوص رسانه تصویری مثل شبکه تلویزیونی نباید جهت‌گیری سیاسی خود را نشان دهد، رسانه اگر جلوی دوربین موضع‌گیری سیاسی داشته باشد دیگر رسانه نیست. شبکه‌های فارسی زبان خارجی، تمام نیروهایشان را از بین کسانی انتخاب کرده‌اند که با جمهوری اسلامی زاویه دارند. 


این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اپوزیسیون خارجی جمهوری اسلامی یک بیزینس است، به عبارتی در حال تامین معیشت از این اختلافات هستند. 


وی ادامه داد: 43 سال گذشته و در خارج، محدودیتی هم ندارند ولی این مخالفان نتوانسته‌اند در آن فضا هم خودشان را به جایگاهی برسانند، سردسته آنها رضاپهلوی است که به یک لطیفه تبدیل شده .


سجادی در ادامه گفت: زیاد بودن تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور نباید پژوهشگران را مرعوب کند و فریب بدهد. اقبالی که در فراخوان حامد اسماعیلیون دیده می‌شود به خاطر این است که خیلی‌ها به امید خوشبختی به غرب رفتند ولی به آن هدف نرسیدند و امید دارند با تحولاتی، به کشور برگردند. 


وی در ادامه ضمن توضیح درباره تلاش غرب برای نسل جوان گفت: با پدیده نهیلیسم جهانی در نسل جوان مواجه هستیم؛ اینکه رسانه‌ها بر مبنای هژمونی غربی در حال تولید ذائقه برای این نسل هستند، هتاکی به زبان آنها تبدیل شده و جوانان موسیقی مبتذل گوش می‌دهند. شعارهای مستهجنی می‌دهند که یک عمر، فخرفروشی نخبگی خود را می‌کردند. 


این کارشناس سیاسی ضمن اشاره به شعار این روزهای اغتشاش‌گران تاکید کرد: در شعار «زن، زندگی، آزادی»، معنای زندگی که بخشی از جامعه ایرانی می‌خواهد، مدرن شدن نیست، شبه مدرنیسم است و نویسندگانشان در مقالاتشان هم گفته‌اند چه نوع لایف استایلی را می‌خواهند، صرفا ظواهر یک زندگی مدرن است. 


وی در مورد مدل رفتار پلیس در کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: پلیس آمریکا یکی از خشن‌ترین پلیس‌هاست، حتی پروتکلی هم دارند که اگر تخلف رانندگی مرتکب شوید و شما را متوقف کنند، نباید از اتومبیل پیاده شوید، وگرنه حق دارند به شما تیراندازی کنند. در قضیه مهسا امینی روابط عمومی نیروی انتظامی ضعیف عمل کرد و مدیریت بحران صورت نگرفت. 


سجادی در ادامه یادآور شد: بسیاری از افرادی که خود را نخبه می‌دانند و به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، هنوز به لوازم زندگی مدنی پایبند نیستند و گویا نمی‌دانند هر کاری که می‌کنند، به نام ملیت آنها تمام می‌شود. اگزجره کردن (بزرگ‌نمایی) بعضی مخالفت‌ها با جمهوری اسلامی توسط مهاجرین ایرانی، از سوی شهروندان غربی به حساب مردم ایران گذاشته می‌شود نه حاکمیت کشور.


وی درباره شدیت ضدیت مردم اروپا نسبت به حجاب گفت: اروپایی‌ها ضدیت بیشتری با حجاب دارند، در واقع لائیسیته اروپایی شدیدتر از آمریکاست هر چند کلیسا در آمریکا یک نوع بیزینس است هر چند اینگونه ترویج می‌کنند که آمریکا مذهبی‌تر است.
 

کد خبر 1225833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha