حمایت از کارفرمایان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها

امیدی گفت: در راستای حمایت از کارفرمایان استان همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه ها؛ دو سامانه تحت عنوان سامانه کارورزی و سامانه مشوق های بیمه ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «جمشید امیدی» امروز یکشنبه (1 آبان) در جریان سفر به شهرستان‌ ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از کارفرمایان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، گفت: در این راستا دو سامانه تحت عنوان سامانه کارورزی و سامانه مشوق های بیمه ای در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، با بیان اینکه سامانه کارورزیِ کار به این صورت است که فارغ التحصیلان دانشگاه از مقطع کارشناسی و بالاتر می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و جویای شغل باشند، افزود: کارفرمایان نیز می توانند فارغ التحصیلان را از طریق این سامانه جذب و به مدت سه ماه قرارداد کارورزی را منعقد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول مدت این سه ماه دولت هزینه ای در قالب کارورزی به این فارغ التحصیلان پرداخت می کند، بیان کرد: در صورتی که پس از سه ماه این فارغ‌التحصیلان جذب و قرارداد کاری برای آنها منعقد شود، تا مدت دو سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند.

 

این مقام مسئول در خصوص سامانه مشوقِ بیمه ای نیز گفت: این سامانه هم به این صورت است که کارفرمایان، از طریق این سامانه فارغ‌ التحصیلان دانشگاه را جذب و نسبت به بکارگیری آنها اقدام کنند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: در این صورت کارفرمایان به مدت دو سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند و بر این اساس دولت این سهم بیمه کارفرما را به حساب کارفرمايان واریز می نماید.

 

 

 

کد خبر 1225846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha