۱۰۶ مددجوی کمیته امداد استان زنجان خدمات مشاوره حقوقی این نهاد بهره مند شدند

صالحی با ارائه گزارشی از خدمات مشاوره حقوقی این نهاد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰۶ نفر از مددجویان زنجانی با ارائه معرفی نامه از سوی این نهاد به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از خدمات حقوقی رایگان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی  است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به ایجاد میز خدمت در سطح ادارات و شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان عزیز تحت حمایت به خدمات حقوقی، در ادارات تابعه این نهاد در سطح استان خدماتی با عنوان میز خدمت مشاوره حقوقی ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: در قالب ۱۰ میز خدمت حقوقی این نهاد  و با بهره مندی از ظرفیت وکلای خیر ونیکوکار در سطح ادارات اجرایی، ضمن انجام مشاوره های حقوقی ومددکاری، مشکلات حقوقی ۶۹۸ مددجوی عزیز تحت حمایت به صورت کاملاً رایگان انجام شده است .

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی(با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه ) و ارائه آموزش های لازم به خانواده های تحت حمایت ارائه می دهد .

 

وی نقش آموزش وآگاهی های مشاوره ای، حقوقی و برگزاری دوره های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی وقضایی برای کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست وگفت: این نهاد در شش ماهه نخست سالجاری  با برگزاری شش دوره آموزشی برای ۱۷۹نفر و توزیع بروشور های حقوقی در جهت آگاه سازی مددجویان عزیز تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

کد خبر 1225887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha