کارخانه قند امسال با ۲۰۰ کشاورز قرارداد بسته است

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان با بیان اینکه از ۱۰ روز گذشته عملیات مصرف چغندر به قند و شکر شروع شده و اینک ۲۰ هزار تُن چغندر در سیلوی کارخانه قند شیروان موجود است، گفت: کارخانه قند امسال با ۲۰۰ کشاورز قرارداد بسته است.

«بهرام غیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به تغییراتی که در طول تعمیرات کارخانه انجام شده به ظرفیت خوبی رسیده ایم و هر ساعت 100 تُن چغندر مصرف می شود که طی 24 ساعت در دو شیفت کاری دو هزار و 400 تُن مصرف می شود و سعی داریم ماندگاری چغندر در سیلو کم باشد و زودتر به مصرف برسد.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان با اشاره به حجم و کیفیت تعمیرات عنوان کرد: شکر تولید شده در حال بسته بندی است و به استان هایی که به مصرف می رسد ارسال می شود، شهرستان های بجنورد، چناران و فاروج در تحویل این محصول همکاری خوبی داشتند و امید می رود کشاورزان شیروانی هم استقبال کنند و چغند را در اختیار کارخانه قرار دهند.

 

غیبی با بیان اینکه نرخ مصوب دولت برای هر تُن چغندر به همراه کمک کرایه، 21 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای روزانه چهار ساعت و سرمای طولانی شب احتمال استحصال و خرابی کم تر است زیرا استانداردی دارد که افت آن نباید از 3 یا 2 درصد بیشتر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند امسال با 200 کشاورز قرارداد بسته است، اضافه کرد: ظرفیت شرکت روزانه چهار هزار تُن است که تلاش خواهیم کرد با پایان فصل تحویل خرید به 180 تا  250 هزار تُن برسد.

 

وی در خصوص پرداختی های کشاورزان تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون هیچ بدهی نسبت به کسی نداریم و امسال هم با توجه به برنامه ریزی ها، مشکلی در پرداخت نخواهیم داشت و به تعهد به کشاورزان عمل می شود.

 

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

 

کارخانه قند شیروان در ۱۰ کیلومتری غرب شیروان واقع است و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.

کد خبر 1225892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha