کادرسازی در سرلوحه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نگاه تشریفاتی نداشته باشیم، گفت: کادرسازی در سرلوحه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «علی سرگزی» در اولین نشست خود پس از انتصاب به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با مدیریت و پرسنل ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان داشت: فکر می کنم سالهای ۶۷ یا ۶۸ بود که بنده این افتخار را پیدا کردم  که سرنوشت ساز ترین سالهای عمرم را در کانون فرهنگی و هنری مسجد بودم؛ آن زمان ما حدود ۳۵ نفر نوجوان با میانگین سنی ۱۳ تا ۱۴ سال  بودیم که کانون فرهنگی وهنری را در مسجد تاسیس کردیم؛ هر کدام از این ۳۵ نفر نوجوان که برخواسته از مسجد بودند اکنون آدمهای موفقی هستند که در جامعه به مردم خدمات می دهند و این نشان دهند ظرفیت مسجد است که این چنین با انسان معجزه می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کادر سازی مهمترین هدف کانون های فرهنگی و هنری است، کاری که شهید بهشتی و دوستان آنها در اوایل انقلاب انجام می دادند و ما از آن به مرور زمان غافل شدیم.

 

سرگزی با تاکید بر اینکه به  ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد  با نگاه تشریفاتی نداشته باشیم و باید واقعا کار و  کادرسازی کنیم، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داشته باشند.

 

وی با بیان در اغتشاشات اخیر ۹۰ تا ۹۵ دستگیر شدگان بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن دارند،  افزود: اگر ما بخواهیم مجتمع فرهنگی وهنری احداث کنیم باید میلیاردها هزینه کنیم در حالی که مساجد به عنوان مکان آماده می تواند به مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی وهنری تبدیل شوند اما متاسفانه کارهای فرهنگی وهنری را در مساجد کنار  زده ایم و هیات امنایی در مساجد فعالیت دارند که اعتقاد دارند که باید فقط در مسجد نماز خوانده شود در حالی مسجد در صدر اسلام پایگاه های همه فعالیت ها بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان با تاکید بر اینکه کادرسازی در سرلوحه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد قرار گیرد، گفت:  باید کاری کنیم که هیات امنا با کانون های فرهنگی و هنری همراه شوند.

 

سرگزی با اشاره به اینکه دادن برنامه و بازدید مرتب دوره ای  از کانون های فرهنگی و هنری در دستور کار مدیرستاد و  پرسنل ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان وبلوچستان قرار گیرد، گفت: ابلاغیه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در استان بومی سازی شود؛ امکان اجرای  برخی از فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد سیستان وبلوچستان خاصه در مساجد اهل سنت وجود ندارد.

 

وی افزود: باید از لحاظ کمی در یک افق یک، دو و سه ساله مشخص کنیم که تعداد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد سیستان و بلوچستان به چه تعداد می رسد و همچنین  از لحاظ کیفی سازی برنامه های کانون های فرهنگی و هنری، برنامه محور باشد.

کد خبر 1225895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha