توسعه تبادلات تجاری خوزستان با کشورهای مختلف در حوزه صنعتی، کشاورزی و خدمات مهندسی

در نشست استاندار خوزستان با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بر توسعه تبادلات تجاری در زمینه تولیدات کشاورزی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی میان استان خوزستان با کشورهای مختلف تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مهدی صفری در جلسه‌ای با استاندار خوزستان اظهار کرد: خوزستان از پتانسیل بسیار خوبی در جهت صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه شمال ایران برخوردار است لذا ضرورت دارد استاندار خوزستان به همراه هیات‌های تجاری و بازرگانی سفرهایی به روسیه و قزاقستان داشته باشد.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: ما موظفیم میزان تبادلات تجاری خود را با روسیه تا پنج میلیارد دلار و با قزاقستان تا سه میلیارد دلار برسانیم لذا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان خوزستان به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی، نفت، گاز و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد، وزارت امور خارجه آمادگی لازم جهت هماهنگی صادرات خوزستان با این ۲ کشور را دارد.

 

صادق خلیلیان نیز اشاره به توسعه تجارت میان استان خوزستان با کشورهای مختلف عنوان کرد: استان خوزستان از ظرفیت‌هایی بسیار خوبی به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که می‌تواند میان این استان و کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران در زمینه تجارت مورد استفاده قرار گیرد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به صادر شدن برخی محصولات خوزستان به کشور روسیه ابراز کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و فنی در خوزستان در زمینه گسترش تجارت و ایجاد ارتباطات بیشتر با کشورهایی مانند روسیه و قزاقستان به بهترین شکل استفاده کنیم.

 

وی به شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: توسعه بیش از پیش ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند کویت، قطر و عمان از دیگر اولویت‌های مهم ما در زمینه گسترش صادرات است و در این زمینه نیز آمادگی داریم.

 

خلیلیان با تاکید بر اهمیت تکمیل خط آهن بصره ـ شلمچه به عنوان یک کریدور مهم ارتباطی میان ۲ کشور ایران و عراق تصریح کرد: این خط آهن علاوه بر تعامل منطقه‌ای، گردشگری و تسهیل انتقال و جابه‌جایی کالا، می‌تواند دسترسی به بازارهای سوریه برای کشور را نیز فراهم آورد.

 

وی در ادامه وجود اشتراکات زبانی و فرهنگی میان استان خوزستان و عراق را از پتانسیل‌های مهم در زمینه توسعه گردشگری سلامت، گردشگری آموزشی و دانشجویی برشمرد.

 

کد خبر 1225900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha