محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار اولویت وزارت کشور است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اولویت این وزارتخانه و سایر نهادها باید محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار باشد، گفت: مسایل اجتماعی ریشه است و باید توجه به آنها را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در همایش "اقدامات انجام شده برای 2020 محله کم برخوردار" که صبح امروز دوشنبه 2 آبان برگزار شد، گفت: سلسله محلاتی پیدا کردیم که مورد رسیدگی کافی قرار نگرفته اند. این امر گاهی ناشی از رشد شتابان شهرها و محلات جدید بوده است که باعث شده تا محلات قدیمی از حیطه توجه خارج شوند و گاهی نیز این بی توجهی ها بر اثر مهاجرت هایی بوده که به شهرها صورت گرفته است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه در این محلات با مشکلات مختلفی مواجه هستیم، اظهار داشت: پرداختن به مسایل اجتماعی وظیفه وزارت کشور است. مرکزی به نام مرکز رسیدگی به آسیب های اجتماعی در وزارت کشور وجود دارد که رسیدگی به بخشی از مشکلات این محلات را پیگیری می کنند. این محلات درگیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ساختاری هستند که باید در این محلات روی توانمندسازی آنها کار کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه این محلات ظرفیت های خوبی دارند، گفت: باید توجه داشت افرادی اصیل و توانمند و معتقد به انقلاب و نظام در این محلات وجود دارند؛ خانواده های شهدا در این محلات هستند و حل مشکلات آنها باید مورد توجه تمامی نهادها باشد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه مسایل اجتماعی ریشه است و باید به آنها طبق وظیفه پرداخته شود، گفت: حتی مسایل فرهنگی در مسئله اجتماعی ظهور و بروز می‌کند از این رو پرداختن به مسایل اجتماعی که از نظر ما ریشه تمامی مسایل است باید اولویت باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه جامعه مدنی و اقتصادی در این محلات با توجه به رشد شتابانی که اتفاق افتاده است، رشد نکرده است، گفت: در کنار ساختار اجتماعی در وزارت کشور ساختار جدیدی جهت محرومیت زدایی از این محلات تشکیل شده است تا با استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف مانند کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر بتواند در راستای محرومیت زدایی گام بردارد. همچنین ابلاغیه هایی به استانداران، شهرداران و دهیاران مبنی بر محرومیت زدایی از این محلات صورت گرفته است و امیدواریم تمامی این فعالیت ها بتواند در این راستا گره گشا باشد.

کد خبر 1225931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha