خدمات درمانی در کشور ما جز ارزان ترین خدمات در دنیاست

جعفرپور با اشاره به اینکه خدمات درمانی در کشور ما جز ارزان ترین خدمات در دنیاست، گفت: از سال ۹۱ پزشک خانواده راه اندازی شد که فقط در فارس و مازندران به راه افتاد و این طرح مسیر صحیح پزشکی را به بیماران نشان می دهد و جلوی مصرف بی رویه دارو را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی محمد جعفرپور، امروز دوشنبه (2 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمات درمانی در کشور ما جز ارزان ترین خدمات در دنیاست، گفت: از سال 91 پزشک خانواده راه اندازی شد که فقط در فارس و مازندران به راه افتاد و این طرح مسیر صحیح پزشکی را به بیماران نشان می دهد و جلوی مصرف بی رویه دارو را می گیرد و به طور کلی مراقبت های اولیه سلامت از 30 تا 40 سال قبل به صورت جدی در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل بیمه «سلامت» فارس با اشاره به اینکه در شهرها مراقبین سلامت فعالیت دارند و در روستاها بهورز و بهیارها حضور دارند، اظهار کرد: این افراد در پیشگیری از بسیاری از اتفاقات نظیر مرگ کودکان زیر یک سال که سال های خیلی گذشته شاهد آن بودیم، اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئله نسخه نویسی الکترونیک به عهده بیمه ها قرار گرفته است، افزود: نسخه نویس الکترونیک آغاز شد و پرداخت بیمه ها و پیگیری درمان مردم قابل رصد است و کسی نمی تواند از کدملی دیگری برای درمان استفاده و یا سواستفاده کند و فرایند نسخه الکترونیکی باعث تسریع در رسیدگی شده است.

جعفرپور اظهار کرد: درمان ناباروری را از سال گذشته آغاز شده و امروز به اوج رسیده و قراردادهایی بسته شده است و در این زمینه تا 90 درصد در بخش دولتی و تا 70 درصد خدمات بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می دهیم و این افراد تا شهریورماه به صورت خسارت متفرقه مراجعه می کردند و بیش از 400 نفر مراجعه داشتند و ما هزینه درمان ناباروری را پرداخت می کردیم.

وی از راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج در کشور خبر داد و یادآور شد: هزینه های درمان آنان بسیار متفاوت است و برای نمونه خانمی حین وضع حمل دچار فلج از گردن به پایین شده است که 17 تا 18 ماه در بیمارستان بستری است و هزینه درمان وی را بیمه سلامت پذیرفته است.

جعفرپور اضافه کرد: 6 نوع بیمار خاص وجود دارد که این افراد در مجموع هفت هزار و 554 هستند و بیماری های «تالاسمی»، «هموفیلی»، «MS»، «همودیالیزی»، «پیوند کلیه» و «صفاقی» جز این بیماری ها به حساب می آیند.

کد خبر 1225950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha