توزیع گوشت قربانی  گامی در جهت احیای کارکردهای مسجد

احیای کارکردهای مساجد از تاکیدات مقام معظم رهبری است که کانون های مساجد در این راستا وارد عمل شده و با انجام فعالیت های مختلف به تبیین بیانات رهبری پرداختند.

خبرگزاری شبستان مرکزی/ پاکباز:

مساجد جایگاه ویژه ای در اجرای طرح های مختلف به ویژه کمک مومنانه دارند و در سال های اخیر شاهد فعالیت در این راستا به همت و همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم که با شناسایی نیازمندان به دستگیری از آنها می پردازند.

 

رهبر انقلاب در سال های اخیر بارها بر احیای کارکردهای مساجد تاکید فراوان داشته و دارند به همین دلیل این مهم در دستور کار مدیران کانون های مساجد و مجموعه مساجد قرار گرفته است.

 

مساجد کارکردهای بسیاری داشته اند و از دیرباز محلی برای تصمیم گیری های مهم، تجمع افراد، حل و فصل مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بوده است.

 

کمک به محرومین و نیازمندان از دستورات دینی و کلام بزرگان است و همواره این مهم در دستور کار همگان قرار داشته و در گذشته همه افراد به هر شکلی که می توانستند در راستای کمک به نیازمندان تلاش می کردند.

 

این کمک ها در گذشته و قبل از تاسیس مراکز نیکوکاری همچون کمیته امداد، بهزیستی و ... بیشتر با محوریت مساجد انجام می شد و  مساجد پایگاهی برای این امر مهم بودند.

 

مساجد همواره مامن امنی برای همگان به ویژه نیازمندان و محرومین بوده است و نیازمندان در محله ها توسط معتمدین آن محل شناسایی می شدند و کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده، که در مساجد به همت امامان جماعت، هیئت امنا و سایر ارکان مسجد تهیه می شد، با حفظ شان و کرامت انسانی در بین نیازمندان توزیع می شد.

 

در سال های اخیر از این کارکرد مساجد کمی دور شده بودیم اما با توجه به بیانات رهبر انقلاب امروز اهمیت این موضوع دوچندان شده و مساجد بار دیگر در کنار فعالیت های فرهنگی و دینی، پایگاهی برای امور اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان و محرومین و ... شده است.

 

در سال های اخیر شاهد اجرای طرح ملی «نذر قربانی» با همکاری برنامه سمت خدا، موسسه خیریه حضرت خدیجه و ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد هستیم که این طرح در استان مرکزی نیز در حال انجام است.

 

در راستای اجرای این طرح مقداری گوشت تهیه و با هدف دستگیری از نیازمندان و محرومین محله در اختیار مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد محل قرار می گیرد و مدیر و اعضای کانون نیز با رعایت شان نیازمندان بسته ها را در بین این عزیزان توزیع می کنند.

 

توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان به همت کانون های مساجد

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی احیای کارکردهای مساجد را امری ضروری دانست و بیان کرد: مساجد باید همچون گذشته به پایگاهی برای حضور گسترده اقشار مختلف، برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، اجرای فعالیت های عام المنفعه و بشر دوستانه و محلی برای حضور جوانان تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری، همدلی، همکاری و مشارکت ارکان مسجد را نیز ضروری دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم کارکردهای مساجد را احیا کنیم باید ارتباط موثر بین امام جماعت، هیات امنا، پایگاه های مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

وی پرهیز از موازی کاری را امری ضروری دانست و بیان کرد: اگه مجموعه مسجد به عنوان یک پایگاه متحد فرهنگی عمل کنند می توانند در راستای جذب جوانان به مساجد، اجرای هر چه بهتر و موثرتر فعالیت های فرهنگیف تهیه و توزیع کمک برای نیازمندان و .... تلاش کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح ملی است که با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها و برنامه سمت خدا و مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: به مناسبت ماه ربیع الاول 1200 بسته گوشت قربانی تهیه و بین مساجد شهر اراک به منظور دستگیری از نیازمندان و محرومین توزیع شد.

 

 وی با بیان اینکه در این طرح مقرر شده، قربانی های تهیه شده بین نیازمندان سراسر کشور توزیع شود، اضافه کرد: در استان مرکزی نیز این کار با همکاری مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است و این ماه قربانی های تهیه شده در شهر اراک توزیع می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و خیرین و نیکوکاران نیز می توانند از طریق شمار کارت اعلام شده بنام موسسه حضرت خدیجه(6037991899944486) یا تلفن همراه *733*55 #و وبگاه موسسه به آدرس com.khadije کمک های خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: این طرح در استان مرکزی تاکنون در چند مرحله انجام شد و در هر مرحله در شهرستان های مختلف گوشت قربانی توزیع شد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اضافه کرد: امید است با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران بتوانیم باز هم در این راستا گام برداشته و تعداد بیشتری قربانی تهیه و در بین نیازمندان توزیع کنیم.

 

کد خبر 1225952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha