باید از روش جهادی دوران انقلاب استفاده کنیم/ استعدادیابی در کشور را جدی بگیریم

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید روش جهادی که در دوران انقلاب مورد استفاده قرار می گرفته است در حال حاضر نیز اجرا شود، گفت: بحث استعدادیابی از مهمترین مسایل است که ما باید آن را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مخبر در همایش “اقدامات انجام شده 2020 محله کم برخوردار”که صبح امروز دوشنبه 2 آبان برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در طرح ها این است که نمی دانیم با چه الگو و چهارچوب مکانیسمی به سمت هدف حرکت کنیم، بیشتر اوقات دو اتفاق رخ می دهد یکی اینکه نمی توانیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و در این صورت با هزینه های گزافی به سمت هدف حرکت می کنیم و دیگری نیز روشی است که دنبال می شود.

 

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: با تجربه موفقی که از دوران انقلاب تا امروز داشته ایم، عقل حکم می کند برای سایر موضوعات از همین روش جهادی در دوران انقلاب استفاده کنیم. این حرکت جهای ویژگی هایی دارد که مهمترین و بارزترین ویژگی آن از خود گذشتگی است. کسی نمی تواند بگوید می خواهد کار جهادی کند و این را نردبانی برای ترقی قرار دهد؛ این جواب نمی دهد. خوشخبتانه این تشکیلاتی که شکل گرفته است یکی از مهمترین ویژگی های آن طراحی و تعریف چهارچوب ها و بکارگیری نیروها در حرکت جهادی است.

 

وی با تاکید بر اینکه هر فردی در جمهوری اسلامی ایران یک سرمایه است، گفت: کارخانه های فولاد یا پتروشیمی دارایی های کشور هستند. آنچه برای کشور دارایی اصلی محسوب می شود، نیروی انسانی است بنابراین هر فردی در جمهوری اسلامی ایران راه می رود، یک سرمایه عظیم است که اگر از آن غفلت کنیم، باخته ایم.

 

مخبر با تاکید بر بحث استعدادیابی در کشور تصریح کرد: رتبه های اول کنکور و ورزشکاران ما عمدتا از مناطق محروم هستند. افراد در محله های محروم استعداد وزیر شدن، رییس جمهور شدن و رییس مجلس شدن را دارند. عمدتا بزرگان ما از محله هایی آمده اند که قابل تصور نیست همین امر نشان می دهد که ما باید بحث استعدادیابی را جدی دنبال کنیم.

 

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: نکته مهم در موضوع استعدادیابی آموزش است که باید جدی گرفته شود. متاسفانه در مناطق کشور این مشکل را داریم و امیدواریم این نقیصه به سرعت رفع شود.

کد خبر 1225954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha