مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تربیت یافته کانون های فرهنگی و هنری مساجد است

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تربیت یافته کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و آقای سرگزی می دانند که کانون های فرهنگی و هنری یکی از ظرفیت های نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک انتصاب آقای سرگزی به عنوان مدیرکل بیان داشت: خوشحال هستیم که در مسند مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان قرار دارید و امیدواریم که در دوران مدیریت شما شاهد رشد و پیشرفت  فرهنگ و هنر و تعالی برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد استان باشیم.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تربیت یافته کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و آقای سرگزی می دانند که کانون های فرهنگی و هنری یکی از ظرفیت های نظام است 

 

پودینه با اشاره به اینکه هزار و۴۰۱ باب کانون فرهنگی و هنری در  مساجد سیستان و بلوچستان وجود دارند که اگر بگوییم که تمام این کانون ها فعال هستند از واقعیت خارج است، گفت: 738  باب کانون در مساجد شیعه و 663 باب کانون در مساجد اهل سنت وجود دارد که از این تعداد 429 باب کانون در مناطق شهری و 927 باب که معادل 70 درصد از کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، در مناطق روستایی فعال هستند.

 

وی افزود: ۸۵ هزار و ۸۷۳ نفر عضو سامانه بچه های  مسجد هستند در  سمانه بچه های مسجد مشخص است که هر کانون فرهنگی وهنر چند نفر عضو دارد و در همین سامانه اعضای کانون های فرهنگی و هنری فعالیت های خود را ثبت، کسب امتیاز و سرانه مالی دریافت می  کنند.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان خواستار تقویت و تجهیز کانون های فرهنگی و هنری شد و ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان نسبت به اختصاص بودجه و اعتبار برای تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساعدت لازم را داشته باشد.

 

پودینه به فعالیت 115 باب کتابخانه مخزن دار  و 499 باب کتابخانه باز  اشاره کرد و گفت: 527 هزار جلد کتاب بین کتابخانه های مخزن دار و باز مساجد سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

 

وی افزود: سعی ما بر این است که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری جوانان را به مسجد جذب کنیم که این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق و بودجه است.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان  ادامه داد: اجرای طرح اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان، مسابقات قرآنی مدهامتان، همایش منادیان وحدت از جمله اقدامات و فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان است.

 

پودینه گفت: کارگروه ویژه برای هر استانی از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تعریف شده است؛ کارگروه وحدت به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد؛ براساس این کارگروه، همه ساله همایش منادیان وحدت در استان برگزار می شود که امسال قصد داریم با پی گیری ها به عمل آمده اردوی آموزشی فعالین فرهنگی سیستان و  بلوچستان را به تهران در قالب همایش منادیان وحدت داشته باشیم.

کد خبر 1226008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha