جهاد تبیین یکی از ضرورت‌های امروز کشور در قبال نسل جدید است

حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی گفت: جهاد تبیین یکی از ضرورت‌های امروز کشور در قبال نسل جدید است و از آنجایی که این نسل دوران انقلاب و دفاع مقدس را به چشم ندیده و بسیاری از حقایق برای آنها ملموس نیست پس جهاد تبیین در بصیرت افزایی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام «میثم محمدی سلیمانی» خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: امروز دشمنان ما به این نتیجه رسیده اند که کشور، در حال حرکت و پیشرفت به سمت قدرت همه جانبه است و برای جلوگیری از تحقق این مهم، با کمک عوامل داخلی خود دست به آشوب و اغتشاش می زنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت افزود: دشمنان به منظور دست یابی به اهداف خود در به آشوب کشیدن کشور، برای دانشگاه ها، مدارس و خیابان ها برنامه ریزی کرده اند.

 

وی بیان کرد: آنها می خواهند با آشوب در دانشگاه ها و تعطیلی مراکز دانشگاهی، نسل جوان را سرگرم اغتشاشات کنند تا برای مسئولین کشور مسائل جدیدی به وجود بیاید که حرکت پیش رونده ما را متوقف کند.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی در تشریح اهداف دشمنان در حمایت از آشوب و اغتشاش در کشور ما، تاکید کرد: حمله به امنیت کشور و تضعیف آن، ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان، بی ثبات کردن نظام، ریشه کن کردن اسلام و تجزیه ایران از جمله این اهداف است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت جهاد تبیین را وظیفه همگان برشمرد و ابراز کرد: برخی تصور می‌کنند جهاد تبیین بر عهده گروه و یا صنف خاصی است اما مقام معظم رهبری تاکید دارند هر کسی که فضایی برای حرف زدن با افکار عمومی دارد موظف است که مسائل را تبیین کند.

 

وی ادامه داد: اهل قلم با قلم خویش، اهل خبر با کلام خویش و هر کس با هر ابزاری که در دست دارد فارغ از میزان تاثیرگذاری، باید با جهاد تبیین وارد عمل شود.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی جهاد تبیین را یکی از ضرورت‌های امروز کشور در قبال نسل جدید دانست و اظهار کرد: از آنجایی که این نسل دوران انقلاب و دفاع مقدس را به چشم ندیده و بسیاری از حقایق برای آنها ملموس نیست، پس جهاد تبیین در بصیرت افزایی نسل  جوان بسیار مهم و کارساز است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به نقش رسانه و اصحاب مطبوعات در جهاد تبیین، اضافه کرد: آنها باید به این مهم واقف باشند که در صورت فقدان جهاد تبیین، دشمن با تحریف حقایق وارد عمل می‌شود و روایت هایی دروغین را در ذهن جوانان ما نهادینه می کند.

 

وی عنوان کرد: علاوه اصحاب رسانه، معلمان نیز جزء نخستین گروه و افرادی هستند که رسالت آنها در زمینه جهاد تبیین دارای اهمیت است.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به این که باید برای بصیرت افزایی نسل نوجوان برنامه ریزی کرد، گفت: باید با تقویت قدرت اقناع سازی، مطالباتی که از سوی برخی جوانان مطرح می شود را با اتکا به تعبیر درست و منطقی پاسخ داد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت بیان کرد: همچنین در مواجه با نسل جوان می بایست شأن و کرامت انسانی آنها حفظ شده و امید نسل جوان به آینده  را افزایش داد.

 

وی در خاتمه، مبارزه با فساد به منظور رفع بسیاری از گره های کور ذهنی نسل جوان، بازنگری در مراجع آموزش و پرورش این نسل و تحلیل محتوای بازی های رایانه ای را برخی دیگر از راه های بصیرت افزایی برشمرد.

کد خبر 1226017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha