موقوفه «دانش سلامت کوثر فارس» از موقوفات ممتاز کشور است

حجت ‌الاسلام خاموشی گفت: موقوفه «دانش سلامت کوثر فارس» از موقوفات ممتاز کشور محسوب می شود و عملیات اجرایی شهرک پرتودهی خود را در شهرک صنعتی شیراز آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت ‌الاسلام سید‌مهدی خاموشی، امروز دوشنبه (2 آبان) در آئین کلنگ زنی شهرک پرتودهی «کوثر» در شهرک صنعتی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه طی سهسال گذشته به حوزه دانش بنیان ورود کرده و تاکنون 36 شرکت در این حوزه ثبت کرده که اغلب توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: مجموعه دانش بنیان «دانش سلامت کوثر فارس» کاملا موقوفه است که با 260 میلیارد تومان اعتبار به حوزه پرتودهی با حداث شهرک پرتودهی در شهرک صنعتی شیراز وارد شده است که نقش موثری در حوزه محصولات کشاورزی و ... ایفا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: افزایش منافع موقوفات و اجرای نیت واقفان از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه است و موقوفاتی که توان مالی خوبی دارند به حوزه داشن بنیان هدایت شده اند.

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: موقوفه «دانش سلامت کوثر فارس» از موقوفات ممتاز کشور محسوب می شود که عملیات اجرایی شهرک پرتودهی خود را در شهرک صنعتی شیراز آغاز کرده است.

وی پرتودهی را در کاهش ضایعات محصولات باغی و کشاورزی موثر دانست و بیان کرد: مرکز پرتودهی تاثیر زیادی در این حوزه دارد که به زودی این مرکز در شیراز افتتاح خواهد شد.

‌خاموشی ادامه داد: شهرک پرتودهی از محل موقوفات تهران راه اندازی می شود و زمین آن توسط موقوفه «دانش سلامت کوثر فارس» تامین شده است که با همکاری سازمان انرژی اتمی طی یکسال آتی به بهره ‌برداری می رسد.

وی سرمایه مورد نیاز برای ساخت تجهیزات این شهرک را 167 میلیارد تومان دانست و گفت: شهرک پرتودهی در جهش اقتصادی و بهینه سازی و حفظ محصولات کشاورزی، سم زدایی و آفت زدایی این محصولات اثربخش است.

حجت الاسلام خاموشی همچنین اعلام کرد: برای ایجاد بانک وقف پیشنهاد داده ایم که موافقت اولیه برای ایجاد صندوق قرض ‌الحسنه وقف تاکنون صادر شده است و مراحل فقهی وقف پول را هم پیگیری می کنیم.

کد خبر 1226020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha