امام جمعه تویسرکان معرفی شد

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه پرچم مطالبه‌گری در دست ائمه جمعه است، گفت: اصلی ترین وظیفه ائمه جمعه، توجه به مسائل فرهنگی و مدیریت فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، پیش از ظهر امروز در آئین معرفی امام جمعه تویسرکان اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه ائمه جمعه، توجه به مسائل فرهنگی است و  به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قرار گاه فرهنگی هر منطقه است و مدیریت فرهنگی هر منطقه بر عهده ائمه جمعه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه پرچم مطالبه‌گری در دست ائمه جمعه است، افزود: ائمه جمعه نه تنها در فضای عمومی و رسانه‌ای که در فضای خصوصی نیز پیگیر مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های جامعه از مسئولان هستند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم بیان کرد: زمان آن است که همه مسئولان در کنار هم، فارغ از اختلاف سلیقه برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه اغتشاش نه تنها مسائل را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات اقتصادی را نیز بیشتر می‌کند، گفت: مطالبه‌گری باید در جایی مطرح شود که هدفمند باشد و نتیجه دهد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های متولی بحث فرهنگ، لازم است تا با ائمه جمعه هماهنگ باشند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دفاتر ائمه جمعه بودجه دولتی و فرهنگی ندارند و خود ائمه جمعه نیز حقوق دولتی دریافت نمی‌کنند، بنابراین در این میدان با دست خالی وارد عرصه می‌شوند، که لازم است دیگر نهادها در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان برای بر هم زدن امنیت و آرامش کشور برنامه‌ریزی کرده است، گفت: درست است که با مشکلاتی در عرصه اقتصادی و معیشتی روبرو هستیم، اما برای حل این مشکلات خودمان باید تلاش کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر دشمن به دنبال حل مشکل بود، داروهای بیماران را تحریم نمی‌کرد، اظهار کرد: دشمنی که به اسم ایرانی، جوان ما را تشویق به آشوب می‌کند، همان کسانی هستند که برای اعمال تحریم بیشتر با دشمنان مذاکره می‌کنند.

آیت الله شعبانی موثقی، انتظار به حق مردم و جوانان است، گفت: امروز اگر با مشکلاتی روبرو هستیم، باید خودمان آن را حل کنیم و باید مسئولان توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشند و برای آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه باید از مردم بابت احترام به مجموعه روحانیت و ائمه جمعه قدردانی کرد، اظهار داشت: عمیق شدن پیوند بین مردم و روحانیت، خنثی کننده نقشه‌های دشمن است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه جا به جایی ائمه جمعه یکی از برنامه‌های شورای سیاست گذاری در سراسر کشور است گفت: یکی از اقدامات انجام شده توسط حجت الاسلام مرتضی موحدی (امام جمعه سابق تویسرکان) در شهرستان تویسرکان، پروژه مدرسه علمیه است که با کار مردمی و خیرین پیشرفت خوبی داشته است.

وی با قدردانی از اقدامات حجت الاسلام موحدی، حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد را به عنوان امام جمعه جدید تویسرکان معرفی کرد.

 

 

 

کد خبر 1226073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha