ضرورت ایجاد زنجیره صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی/ بستر صادرات انگور استان فراهم شده است

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالقوه استان در حوزه محصول انگور، با برگزاری جلسات توجیهی بستر صادرات آن به کشور پاکستان و سایر کشورها فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "محمدرضا حسین نژاد" امروز دوشنبه در نشست تخصصی میز انگور خراسان شمالی بر ضرورت ایجاد زنجیره صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی تاکید کرد و  افزود: استفاده از مزیت های استان به ویژه حوزه کشاورزی امری ضروری است و خراسان شمالی استانی با پتانسیل های بالای کشاورزی می تواند مسیر توسعه را هموارتر کند.

 


استاندار خراسان شمالی خرید تضمینی انگور و شناسایی بازارهای فروش را رکن مهم دانست و گفت: با این اقدامات باغداران با اطمینان بیشتری نسبت به تولید حرکت خواهند کرد.

 


حسین نژاد تصریح کرد: با کامل شدن زنجیره صنایع در هر نوع محصول و بهره مندی از تجارب جهانی، هدف اصلی خود را با اداره علمی و روش های جدید در راستای توسعه اقتصادی دنبال می‌کنیم.

 


وی افزود: برگزاری این نوع نشست ها باید در راستای آموزش برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ترویج انجام شود.

 


در ادامه این نشست تخصصی، پروفسور "محمد حسین پاپلی یزدی" پژوهشگر حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی کشور نیز گفت: برای اینکه انگور به عنوان پایه و اساس توسعه قرار گیرد ضروریست تا زنجیره غذایی و صنایع شکل گیرد.

 


وی افزود: مشکل ما نداشتن زنجیره کامل صنعتی است و اجرای طرح فراز بدون وجود زنجیره پیشین و پسین امکانپذیر نخواهد بود زیرا به دلیل عدم رعایت مسائل سنتی مصرف آب افزایش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به دلیل وجود پتانسیل های بالقوه در حوزه انگور می تواند الگوی کشور قرار گیرد و انگور خراسان شمالی ظرفیت ثبت ملی و جهانی را نیز دارد.

 

 

 

کد خبر 1226084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha