تور اراک گردی با محوریت بازار تاریخی اراک افتتاح شد

همزمان با هفته اراک، تور اراک گردی، با محوریت بازار تاریخی اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان، «علیرضا شعبانی» در این مراسم که عصر روز دوشنبه (دوم آبان ماه) در سرای کتابفروشان بازار تاریخی اراک برگزار شد، گفت: همزمان با هفته فرهنگی اراک برنامه های مختلفی در سراسر شهر اراک و با حضور اقشار مختلف در حال برگزاری است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، افزود: هفته فرهنگی اراک از 28 مهر ماه همزمان با سالروز صدارت میرزا تقی خان امیرکبیر، با نواخته شدن زنگ اراک در مدرسه صمصامیه بیات این شهر آغاز شد و در مدت یک هفته برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و تبیینی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در چهارم و پنجم آبان ماه اراک میزبان همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری با حضور میهمانان ملی و بین المللی است، اظهار کرد: علاوه بر پکیج های ترتیب داده شده برای همایش فرصت های سرمایه گذاری؛ برنامه هایی فرهنگی با هدف آشنایی میهمانان با فرهنگ و تاریخ و تمدن این شهر خصوصا بازار اراک در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به راه‌اندازی مدرسه شهروندی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلفی با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مباحث شهروندی در این مدرسه در نظر گرفته شده و آشنایی دانش آموزان با تاریخ و فرهنگ اراک، بزرگان و مشاهیر و مفاخر این دیار از دیگر برنامه های این هفته است.

 

شعبانی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اراک همه افراد به ویژه دانش آموزان می توانند با شرکت در تور اراک گردی از نقاط مختلف تاریخی شهر بازدید کنند، ادامه داد: دانش آموزان با حضور در این اماکن تاریخی و فرهنگی به ویژه بازار اراک که شاهکار فرهنگی و معماری این شهر است، با پیشینه و فرهنگ و آداب و رسوم و گذشته پرافتخار خود بیشتر آشنا می شوند.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور شهردار اراک و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، تور اراک گردی افتتاح و از اپلیکیشن گردشگری اراک و کتاب گزیده ای از زندگی امیر کبیر نیز رونمایی شد.

 

برگزاری نشست علمی پژوهشی با موضوع معرفی ابنیه تاریخی شهر اراک ( روند ساخت و معماری ) و نمایش بخشی از زندگی میزا تقی خان امیر کبیر توسط هنرمندان اراک و اجرای سرود و اجرای آهنگ توسط خواننده اراکی از دیگر برنامه ای این مراسم بود.

کد خبر 1226100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha