نوجوانان نقطه هدف سرمایه گذاری فهما

نوجوانان به سبب فرصت های یادگیری و شرایط خاص نقطه هدف سرمایه گذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،دوران نوجوانی یکی هز مهمترین دوره های سنی زندگی افراد و فرصت ارزشمند برای آموزش، تربیت و ایجاد مسیر مثبت زندگی به حساب می آید.

 

نوجوانی به عنوان واژه عام برای این موضوع اختصاص داده ایم در حالی که دوران پیش از این‌مقطع را هم مورد توجه قرار داده و از آن یاد می کنیم.

 

هفت ساله دوم زندگی به دلیل کاهش شیطنت های دوران کودکی و فراغت ذهنی و دغدغه های کمتری که نسبت به بلوغ و شرایط آن دوران است زمینه برای آموزش و نهادینه سازی فرهنگ های اصیل مغتنم و ارزشمند است.

 

دوره نوجوانی و پیش از آن قدرت خوبی را ایجاد کرده تا فرد استعداد و توانایی خود را بروز داده و شکوفا سازد.

دوره پر اهمیت نوجوانی امکان را فراهم می سازد تا اندیشه های ناب و ارزشی تعمیق و بر آن تاکید شود و چه فرصت خوبی تا مسئولین فرهنگی بر این موضوع تاکید بسزایی داشته باشند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با جذب این گروه سنی و آموزش افراد صورت پذیرد.

 

پیش بینی مربی و تیم توانمند

حرکت جذب و سازماندهی با یک‌فراخوان شروع اما باید جنبه های آموزش، توانمندسازی و تقویت حرفه ای عملکرد افراد مورد توحه باشد.

 

وجود یک‌تیم اجرایی قوی برای جذب و ساماندهی اعضا لازم و باید این گروه دانش و توانایی خود را بروز کنند.

 

ستاد فهما استان با برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی برای این گروه سنی امکان تقویت نیروی انسانی را برای کار با نوجوانان در مسجد فراهم ساخته است

 

لزوم کار گروهی و  پیش بینی چشم انداز

وجود چشم انداز و توجه به کارگروهی و تیمی، جز مهمترین مقوله های پیشرفت و ارزیابی کار برای آینده می باشد.

 

یک  استاد روانشناس با بیان اینکه آموزش مستقیم و غیر مستقیم‌ اعضا پس از جذب مهم است تصریح کرد: تشکیل گروه و کاردرمانی جز مهمترین روش های کاری است.

 

«علیرضا معماریان« ادامه داد: با طرح موضوع و بررسی آن در گروه روش یادگیری اثر گذار با همکاری تسهیل گر انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه برای این موضوع باید پیش بینی های لازم صورت بگیرد، افزود: تشکیل جلسات گفتگو و نشست های تخصصی با موضوعات مورد نیاز نوجوانان در یک محیط جذاب و پر نشاط انگیزه آنان را برای حضور بیشتر فراهم می کند.

پیش بینی وسایل و تجهیزات مکمل آموزش

 

فرآیند آموزش همواره یک طرح و کلاس و کارگاه نیست بلکه وسایل ارتباطات جمعی و آموزشی هم در این حوزه نقش آفرین هستند.

 

کانون فرهنگی و هنری که بتواند متناسب با نیاز اعضا خود وسایل و امکانات را فراهم سازد قادر به ایجاد جذابیت بوده که البته می تواند این وسایل تفریحی و گاهی آموزشی باشد.

 

تنوع امکانات جز ارکان جذب و کمک به آموزش خواهد بود از این رو حلقه فعالیت برای نوجوانان با توسعه امکانات تکمیل خواهد شد.

تداوم مسیر فعالیت و جلوگیری از رها شدن اعضا

 

پایداری و تداوم طرح های فرهنگی از جمله شاخصه های موفقیت آن ها بوده ولی در برخی از مواقع شاهد رها شدن کار و یا عدم استمرار فعالیت ها هستیم.

 

نوجوانی که آموزش ها را فرا گرفته دیگر یک عضو ساده کانون نیست بلکه امکان استفاده از آنان برای دیگر گروه های سنی و حتی نوجوانان تازه وارد به کانون وجود دارد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به فعالیت یکی از موسسات قرآنی گفت: آنان از نیروهای آموزش دیده خود به عنوان مربی استفاده می کنند.

 

به گفته حجت الاسلام «ابوالفضل یعقوبی« این چنین اقداماتی علاوه بر تداوم مسیر مانع از رها شدن نیروی آموزش دیده خواهد شد و برای موسسه حفظ می شود.

کد خبر 1226114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha