«کودک آزاری» در صدر تماس های اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۲۲ تماس با خط ۱۲۳ خراسان جنوبی برقرار شده است، گفت: بیشترین تماس ها مربوط به کودک آزاری، اختلافات حاد خانوادگی، افکار و اقدام به خودکشی بوده است.

حسن شرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی در سال ۷۸ در سازمان بهزیستی تشکیل شد.


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی گفت: از جمله اهداف تشکیل اورژانس اجتماعی می توان به در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۲هزار و ۷۲۲ تماس با خط 123 در استان برقرار شده است، گفت: تماس ها در خط 123 شامل تماس های مرتبط با گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی شامل خشونت های خانگی از قبیل کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول آزاری فرار از منزل، اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی، کودکان خیابانی و کار، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی بوده است.
 

شرفی در ادامه بیان کرد: در طی برقراری این تماس ها بیشترین آسیب اجتماعی گزارش شده به خط 123 به ترتیب شامل کودک آزاری، اختلافات حاد خانوادگی و افکار و اقدام به خودکشی است.
 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۸۹ مورد از تماس های برقرار شده به خط 123 طی سال جاری به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی جهت مداخله حضوری و در محل ارائه شده و مابقی تماس ها با مداخلات تلفنی یا ارجاع به سایر مراکز و سازمان ها به نتیجه رسیده است.
 

وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در 9شهرستان فعالیت دارد، گفت: این مرکز در شهرهای بیرجند، فردوس، قاین، سربیشه، طبس، زیرکوه، سرایان، نهبندان و درمیان در حال حاضر فعال هستند و در شهرستان های خوسف و بشرویه مرکز مداخله در بحران جهت ارائه خدمات تخصصی به گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی فعالیت دارد.

 

 


 

کد خبر 1226115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha