مطالبات مردم سربیشه از رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی

لکزایی با اشاره به سفر دوم هیأت دولت به خراسان جنوبی در ‌آینده ای نزدیک، گفت: با تخصیص اعتبارات برای پروژه های پیشنهادی در حوزه آب، مشکل بیش از ۷۰ درصد روستاهای شهرستان سربیشه مرتفع می شود.

محمدرضا لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: در بحث آب تعدادی پروژه آب و فاضلاب به عنوان پروژه پیشنهادی اعلام شده است که با تحقق این مهم مشکل آب بیش از ۷۰ درصد روستاهای سربیشه مرتفع می شود.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه در سفر اول ریاست جمهور به استان مصوبه ای نداشتیم، افزود: در بحث آب و فاضلاب برای سفر دوم، چهار پروژه تعریف شده است که نیاز به 134 میلیارد تومان اعتبار دارد و در بحث برق رسانی نیز ۲ پروژه با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

 

وی مجتمع آبرسانی چاه خو، تکمیل پروژه آبرسانی مجتمع خوشاب، درویش آباد و پروژه آبرسانی چاه رزمندگان را از پروژه های تعریف شده در بحث آبرسانی اعلام کرد.

 

به گفته لکزایی، در حوزه جهاد کشاورزی هم تکمیل مجتمع گلخانه ای، احداث چاه دسترسی به مزارع دشت خوشاب، احداث خط انتقال و کانال آبیاری مزارع شهرستان با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد تومان، احداث بیمارستان محلی درح با اعتبار 15 میلیارد تومان، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری با اعتبار هشت میلیارد تومان، تکمیل سالن و مجتمع های ورزشی با اعتبار 8 میلیارد تومان در دستور کار به عنوان پروژه های پیشنهادی سفر دوم هیأت دولت قرار دارد.

 

وی یادآور شد: در حوزه راه و شهرسازی هم پنج پروژه شامل تکمیل باند دوم محور سربیشه-نهبندان با اعتبار هزار میلیارد تومان، تکمیل باند دوم محور سربیشه- بازارچه میل 78 با اعتبار 700 میلیارد تومان، احداث میدان و روگذر سه راهی درح با 130 میلیارد تومان، بهسازی جاده سربیشه- مختاران و اتصال آن به جاده راور کرمان با 660 میلیارد تومان و تکمیل زیر ساخت مسکن ملی (آب، برق، گاز) شهرهای سربیشه، درح، مود با اعتبار 120 میلیارد تومان تعریف شده است.

 

فرماندار سربیشه ایمن سازی محور سربیشه- پلیس راه با 15 میلیارد تومان اعتبار، تکمیل 155 راه روستایی با 180 میلیارد تومان اعتبار، خرید 28 دستگاه ماشین آلات راهداری با 300 میلیارد تومان، روکش آسفالت 944 کیلومتر از راه های فرعی و اصلی شهرستان با هزار و 100 میلیارد تومان، احداث 90 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار را از پروژه های راهداری اعلام کرد.

 

لکزایی احداث بندهای خاکی با اعتبار 50 میلیارد تومان، تکمیل گلزار شهدای سربیشه با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار، پیگیری راه اندازی دانشکده کشاورزی، پیگیری قطع سهمیه سوخت مرزنشینان، تسهیل شرایط ایجاد صرافی در مرز ماهیرود، ایجاد سرکنسولگری در بیرجند و فراه و... را از دیگر موارد قابل پیگیری اعلام کرد.

 

وی گریزی به پروژه های پیشنهادی شهرداری سربیشه، درح و مود زد و گفت: احداث میدان امام رضا(ع) با 30 میلیارد تومان اعتبار، تکمیل کارخانه آسفالت با پنج میلیارد تومان، تکمیل یادمان شهدا با یک و نیم میلیارد تومان و آسفالت معابر مسکن مهر با 20 میلیارد تومان از پروژه های شهرداری سربیشه و برق رسانی بلوار زینبیه و صاحب الزمان(عج) با چهار میلیارد تومان، پارک بانوان سه میلیارد تومان، احداث دیوار ساحلی با سه میلیارد تومان در شهرداری مود و زیرسازی آسفالت معابر شهر درح با 90 میلیارد تومان اعتبار و توسعه فضای سبز شهری 15 میلیار تومان را از پروژه های شهرداری درح است.

 

به گفته وی در بخش صنعت، معدن و تجارت هم تأمین مالی تسهیلات مورد نیاز برای طرح های تولید دولومیت با 70 میلیارد تومان اعتبار، مس 150 میلیارد تومان، کنستانتره سنگ آهن 150 میلیارد تومان و اکسید منیزیم 100 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

 

 

کد خبر 1226137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha