شکستگی خطوط انتقال، قطع و کاهش فشار آب در شرق گیلان

علیپور از قطع و کاهش فشار آب در مناطق شرق گیلان به دلیل شکستگی خطوط انتقال آب خبر داد و گفت: با تعمیر این شکستگی درصدد رفع مشکلات به وجود آمده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مازیار علیپور» شامگاه دوشنبه ( ۲ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری با موضوع قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق استان گیلان اظهار داشت: آب مشترکان شهرهای شرق و مرکزی استان گیلان از ساعت ۱۲ دوم آبان با قطعی و کاهش فشار همراه بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان دلیل این قطعی و کاهش فشار آب را برشمرد و عنوان کرد: شکستگی در سطح خط انتقال آب هزار و ۲۰۰ شرق گیلان در خروجی تصفیه خانه بزرگ آب، دلیل این قطعی و کاهش فشار آب است. 
 
علیپور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در فصل تابستان به علت افزایش مصرف آب قادر به ترمیم این شکستگی نبود تصریح کرد: همزمان با فراهم شدن موقعیت و با انتخاب پیمانکار ذیصلاح اقدامات لازم برای ترمیم این شکستگی را آغاز کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه قبل از ترمیم شکستگی، تمام مخازن آبگیری شدند، ابراز داشت: در راستای همین اقدامات تصفیه خانه شماره یک و دو را از مدار تولید خارج کردیم و در ساعات غروب روز دوم آبان موفق شدیم شکستگی در خطوط انتقال آب را ترمیم کنیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اضافه کرد: پس از تعمیر شکستگی ابتدا تصفیه خانه شماره یک مربوط به شهرهای رشت، انزلی و خمام وارد مدار شدند و پس از گذشت مدت کوتاهی نسبت به وارد مدار ساختن تصفیه خانه شماره ۲ اقدام کردیم.
 
علیپور ادامه داد: در پی این قطع انتقال آب، شهرهای سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لنگرود، کیاشهر، کومله، چاف و چمخاله و روستاهای مسیر در شرق استان گیلان تحت تاثیر قرار گرفتند، اما در حال حاضر سیستم انتقال آب به این مناطق به تدریج در حال پایدار شدن است. 
 
وی افت فشار آب در شرق سیاهکل و قطعی آب در برخی نقاط دیگر استان را مورد تأیید قرار داد و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان برای رفع این مشکل تمام تلاش خود را به کار گرفته است، بنابراین ظرف ساعات آینده دیگر شاهد قطعی یا افت فشار آب نخواهیم بود.
 
 
کد خبر 1226153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha