امدادرسانی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان به بیش از ۳۶ هزار حادثه دیده

جلالی با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان در شش ماه نخست ۱۴۰۱ اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در شش ماه نخست سال جاری به بیش از ۳۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری، در حوادث جاده‌ای به 677 نفر، خدمات مناسبتی به 35 هزار و 271 نفر، برف و کولاک 93، شهری 18، ریزش آوار 10، کوهستان 20 و خدمات حضوری به 15 نفر امدادرسانی صورت گرفته است. 


 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را 228 مورد برشمرد و بیان داشت: در این مدت، سی هزار و 520 نفر اسکان داده شده که از این تعداد سی هزار و 497 نفر گرفتار جهت ارائه خدمات مناسبتی اسکان داده شده و 23 نفر به دلیل حوادث جاده‌ای بوده است. 

 


وی با اشاره به عملیات امدادی و خدمات ارائه شده در حوادث شش ماه نخست سال جاری، ادامه داد: در طی این عملیات، مجموع کل نجات یافتگان 132 نفر بوده که از این تعداد 116 نفر به مراکز درمانی منتقل و 16 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 


 
جلالی افزود: در عملیات انجام شده، 193 دستگاه آمبولانس، 298 تیم عملیاتی و یک‌هزار و 32 نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شده و 72 مورد عملیات رهاسازی و دو عملیات اطفای حریق توسط این جمعیت صورت گرفت.

 


 
وی گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم‌های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

 

 

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.
 

 


۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1226162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha