بیش از ۱۶۸ هزار نفر از افراد مناطق کم برخوردار گلستان بیمه سلامت شدند

حسینی گفت: از بهمن سال گذشته تا کنون، ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد فاقد بیمه مناطق محروم و کم برخوردار استان گلستان به خانواده بیمه سلامت اضافه شدند.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: یک میلیون و 236 هزار نفر از جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمان بیمه سلامت استفاده می کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اجرای بیمه مناطق محروم و کم برخوردار استان در سال گذشته، افزود: در این بیمه تمامی افراد فاقد بیمه استان شناسایی شدند و از بهمن سال گذشته تا کنون، 168 هزار و 500 نفر از این افراد، بیمه درمان شدند و به خانواده بیمه سلامت اضافه شدند.

 

وی ادامه داد: در 6 ماهه گذشته، اقداماتی همچون بیمه رایگان مادران باردار، زنان شیرده و فرزندان تا 5 سالگی انجام شد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و جوانی جمعیت، زوج های نابارور از بیمه سلامت برخوردار شدند که 90 درصد هزینه های آنان در بخش های دولتی و 70 درصد در بخش عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

وی اظهارداشت: در هفته گذشته، 59 خدمت توانبخشی برای اولین بار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند تا به مردم خدمات بیمه ای ارائه دهند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص با مسئولیت بیمه سلامت در کشور، گفت: بر این اساس هزینه های مازاد و تکمیلی بیماران خاص بر اساس بسته ارائه شده به آنها و نوع بیماری پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه بیمه سلامت برای همه بیمه شدگان با مراکز درمانی قرارداد بسته است، افزود: در بیمه سلامت همگانی علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان ها، با 110 پزشک عمومی و متخصص نیز قرارداد سرانه ای بسته شده که سرانه بیمه شدگان ماهیانه به حساب پزشکان واریز می شود.

 

 

 

کد خبر 1226196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha